Jump to content

357 magnum hylser.


iscariah

Recommended Posts

Tillater man bruk av 357 hylser i revolverfelt, så tillater man at en idiot kan lade nesten opp til magnum nivå....

Lese tråden for å forstå, eller mener du at jeg må være enig med deg? :)

 

Tråden handler i første rekke, om hvor TS kan få tak i 357 hylser. Resten er sidespor og det er ok. Men kanskje du skulle lese hva jeg kommentert og hva jeg skrev.

 

Din tolkning av regelverket er jeg uenig i! Og din frykt for idioter, er vel grei nok. Men idiotene kan også lade MAG, i 38 SP hylser, så mot dem hjelper det lite. Meningen med det jeg skrev (og som du har sittert), så er meningen tydelig. 38 SP ladning, i 357 hylse, kan da ikke være noe problem for noen. Heller ikke for dagens regelverk.

 

Det eneste jeg finner angående temaet er, sitat:

 

"8.25.4.4.2 Magnumammunisjon/patroner er kun tillatt i øvelsene Magnum 1 og

Magnum 2."

 

Og da regelverket ikke har definert teksten bedre, vill jeg tolke dette til "tilsvarende mangnumladninger". Og har ikke noe med hylser å gjøre. Det bør vel en jury kunne bedømme greit. Tviler på at det er så mange idioter, som vil missbruke dette uansett hylse. Er det et stort problem, så kan sikkert en maksfaktor pressisere. Men at jeg tror det er, eller vil bli et problem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg møtte opp med magnumhylser og tenkte at for å være litt høflig og litt på den sikre siden så nevnte jeg at jeg hadde nedlada magnumhylser da jeg meldte meg på. Det ble litt diskusjon, men ingen sure miner. En mente det var i orden, og en annen mente det ikke var helt rett men jeg fikk skyte sålenge det ikke spruta stålmål.

 

jeg glemte helt å sjekke stålmålene våre da du var ferdigskutt, husker ikke om du skjøt på noen av de 2 vi hadde?

Link to comment
Share on other sites

Du kan tolke det akkurat hvordan du vil, men en magnumpatron er en magnumpatron uansett hvor mye eller lite krutt det er i den...

Og hva er en magnum patron? Utrykket har da ikke noe med hylse å gjøre! Hvor har du det fra?

 

Vet du virkelig ikke, at vi kan lade opp en patron, i 38 SP hylse, til mangnumfaktor?

Link to comment
Share on other sites

 

jeg glemte helt å sjekke stålmålene våre da du var ferdigskutt, husker ikke om du skjøt på noen av de 2 vi hadde?

 

Joda, ingen skade på dem. Skjøt på begge. Men da skjønner ihvertfall du hvor jeg vil? Jeg følte meg litt dust der og da, for jeg mente i utgangspunktet alt var i orden. Ikke bare sånn "ok, det må vel gå".

Link to comment
Share on other sites

En magnumpatron er en patron som er beregnet brukt i et magnumkammer, vet du virkelig ikke at de fleste magnumpatroner for revolver er laget av forlengede versjoner av eksisterende patroner? :-P

Og du tror på din egen forklaring, eller tolkning. :) Men du har rett i en ting, det ville vært dumt å lade en magnumlading og skyte den i ei 38 SP tønne. :) Men det har da lite med betegnelsen "patron" å gjøre. Er det virkelig noen noen mener at en "fis" ladning, i 357 hylse, er en magnum patron. Vet dere definisjonen på en patron?

 

Og med tanke på det som er diskutert og faren for magnumladninger, så er dette tullete.

 

Dette gidder jeg ikke , men dere må gjerne fotsette.

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg ikke kastet ut microen så skulle jeg poppet meg en pose. Diskusjonen er nå på hva en patron er, så kan vi gå videre på hva er opprinnelsen til ordet magnum og semantikk osv. Men det vi bør diskutere er vel en ting: ønsker vi, skytterne, at man kan skyte revolverfelt med magnumpatroner som ikke holder magnumfaktor? Ja stemmer jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...