Jump to content

CZ SP-01 Shadow


dmaal

Recommended Posts

Ja hva skal jeg... Hatt min i 4 år og skutt ca 17-18 000 skudd i den uten å ha opplevd en eneste funksjonsfeil. Spist alt jeg har mata den med av ammo og er fremdeles like presis som dagen jeg kjøpte den. Avtrekket er bra rett ut av boksen og man trenger strengt tatt ikke å gjøre noe med det.

 

Så mitt råd er gå til nærmeste butikk og kjøp deg en.

Link to comment
Share on other sites

Til grovfelt funker den, litt mer rekyl enn en 32S&W long men med hjemmelading av ammunisjon og litt bytting av fjærer så avtrekksvekta går ned mot 1000g er den fullt brukbar.

Vi er 3 i klubben som bruker 9mm i grov da disse er mye mer driftsikre enn konkurransevåpen som normalt brukes. Det mener nå vi da og med 4, 9 og 10 plass på KM sist var vi meget fornøyde.

 

Til Militærfelt er den meget egnet, passer den hånda din er det bare å kjøpe en. Med SA avtrekk er nok dette et våpen du kan vinne NM med.

Link to comment
Share on other sites

Til grovfelt funker den, litt mer rekyl enn en 32S&W long men med hjemmelading av ammunisjon og litt bytting av fjærer så avtrekksvekta går ned mot 1000g er den fullt brukbar.

 

TS ønsker å bruke pistolen i grov og militær, med en avtrekksvekt på ned mot 1000g vil den være ulovlig i militær. Nå er det min mening at et godt SA avtrekk mellom 1400 - 1500g, kan være veldig konkuransedyktig både i militær og grov, så gå for det.

Link to comment
Share on other sites

Til grovfelt funker den, litt mer rekyl enn en 32S&W long men med hjemmelading av ammunisjon og litt bytting av fjærer så avtrekksvekta går ned mot 1000g er den fullt brukbar.

 

TS ønsker å bruke pistolen i grov og militær, med en avtrekksvekt på ned mot 1000g vil den være ulovlig i militær. Nå er det min mening at et godt SA avtrekk mellom 1400 - 1500g, kan være veldig konkuransedyktig både i militær og grov, så gå for det.

 

 

Oups.. glemte presisere det :oops:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg skulle kjøpe min første 9mm for noen år siden, så var denne høyt på lista. Endte opp med noe annet, men nå skal jeg ha meg en ny 9mm, og denne er høyst aktuell. Men prøv litt forskjellige modeller, det er nok det beste.

 

Når dere andre sier "gå for SA", vil det si at man gjør om avtrekket selv med et kit, eller er det en modell som kun har SA?

 

Og, dersom man endrer til SA, så kan den kanskje ikke brukes i production?

Link to comment
Share on other sites

Denne er så bra det blir, spesielt til den prisen, Sphinx er laget i Sveits, og har tatt CZ75 og laget urverk av den. Annen løpslåsing og helt annet avtrekk. Vurderte å selge SVI'n min for å kjøpe denne. Ville kjøpe et bolton justerbart sikte og skutt og kost meg.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50633528&searchclickthrough=true&searchQuery=Sphinx

Link to comment
Share on other sites

Aps har helt rett. Sphinx 3000 er en på alle måter glimrende pistol, og den er milevis foran Sphinx 2000 i design, materialer og toleranser. Sphinx 2000 gir deg overhodet ingenting som ikke en vanlig CZ 75 gjør, og er lett forbigått av Shadow på så godt som alle punkter.

 

Min bakgrunn for å hevde dette er å ha eid og skutt både Sphinx 2000 og 3000 i over et år hver. Jeg har aldri eid en CZ, men da nesten alle mine skyttervenner har disse har jeg skutt og håndtert både CZ 75 og Shadow en hel del.

 

Hvis du har lyst og råd, kjøp en Sphinx 3000. Hvis ikke, kjøp en Shadow.

 

Uansett så er ingen av dem en SVI. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...