Jump to content

17MC2


JanEG

Recommended Posts

Noen som har, eller har prøvd 17mc2. Har forsøkt å finn løp til min CZ 455. Har 22lr 22WMR og 17hmr. Hadde vert morsomt å prøve ut 22lr hylsa strypt ned til 17 cal. På magasinene til 22lr står det 22lr/17mc2. Tror dette kan vere en indikasjon på at 17mc2 har vert produsert til cz 455? Noen som vet noe om dette?

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke .17 Mach 2 du snakker om nå? .17mc2 har jeg aldri hørt om. Anyhow, er det .17mach2 du mener, så er det vist bortkastede penger, særlig når du har .17hmr fra før. Samme greia bare svakere. Men for all del, er du like tullete som meg, og må prøve noe når du først har kommet på det, så go ahead! :)

Link to comment
Share on other sites

17mc2 er vel en forkortelse av 17 MACH2. jeg synes det er morsomt å teste ut, og særlig ting som ikke er helt vanlige. Ett ekstra løp til cz455 vil jo heller ikke påvirke våpengarderoben. Har fra før en 8*54 krag, 338 win mag. Hagle i 9 mm. og cal. 28*70, 16*65, 12*70, 12*76 og10*90. Men mest trolig er det bortkastet penger på den andre siden er 22lr bare en svakere versjon av 22wmr. Tenkte kanskje at 17mach2 kanskje var snillere med matviltet en 17hmr? Men med flatere kulebane en 22lr?

Link to comment
Share on other sites

Takk for svaret. Er enig i din nye presisjon med tanke på kalibrenes opprinnelse. Problemet er et 17 mach2. løp til cz455 ikke er å få kjøpt via forhandler lenger. Men så lenge de har vert i handelen tidligere kan det være noen få rundt om i de norske hjem. Kanskje det er en muligfet å få en børsemaker til å produsere noe ut i fra en 17 blank pipe.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ingen som har erfaring med 17 mack 2?

Tro om Alm hadde kunne laget heldempet løp i dette kalibret, de gjør det ikke på 17 hmr og 22 wmr vet jeg, foreløpig kun til 22 LR.

Vet det ikke er mulig å dempe smellet helt på denne patronen, men heldempet løp i 17 mack 2 kunne vært artig å hatt til min Sako Quad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...