Jump to content

Coonan 1911 .357


kentimeter

Recommended Posts

Hei!

 

Har vært litt på utkikk etter en pistol/revolver til spesialfelt, og har på sett og vis forelsket meg i Coonan sin 1911 i .357, som også kan skyte .38spc. :)

 

Noen som vet noen våpenforhandlere i norge som tar inn disse? Og noen som vet hvor lang ventetid man kan forvente fra bestillt til mottatt? :)

 

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestillt mitt eksemplar fra Oslo Skytesenter. De har fått agentur i Skandinavia. Batchen de har bestillt har forlatt fabrikken, og befinner seg i hendene på eksportøren. Jeg har forøvrig ventet siden Mars og de håpet å få de inn i mnd-skiftet juli/august..

 

Så vidt jeg har skjønt er de allerede utsolgt, men du kan jo kontakte de å høre. Hvis du er interessert i Compact modellen de nettopp annonserte så kan du sikkert få bestillt den på neste batch.

 

Noen som aner om Compact kan gå i en av Sivilpistol-klassene?

 

Eunv1ha.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Drar opp denne litt igjen.

 

Var på Oslotur med et par kamerater i dag, og da ble det en tur innom Oslo Skytesenter (forøvrig en flott butikk) og litt testing av en Coonan. Overraskende grei pistol, lurer på om det ikke må bli en sånn etterhvert. Jeg synes grepet har sett litt vel bredt ut på bilder, men det var veldig behagelig i størrelsen faktisk. Jeg likte det bedre enn vanlig 1911 singlestack. Veldig glatt, men det fikses enkelt og rimelig med antiskliteip.

 

Noen her, Telefonoperatør eller andre, som har kronografert .357 kjøpeammo i en Coonan?

Link to comment
Share on other sites

Det er noe jeg har planlagt å gjøre lenge, men er pyse i kulda. Har ikke helt fått roen på meg, eller banen for meg selv. Noterer bak øret at jeg skal gjøre det etter påske/arbeidsuke. Den går nå som en klokke med Fiocchi 38 spc (fungerer ikke med slappe ferdigrulla Magtech/blykuler), så blir nok flittig bruk av denne i årets feltsesong i milfelt og mag1.

Det er som du sier Lindskog, en overaskende ålreit pistol, i noe så "teit" som .357.

Link to comment
Share on other sites

Ja, rett og slett overraskende ålreit er den perfekte oppsummering for meg. Si ifra når du får kronografert. At den funker tviler jeg ikke på, men jeg vil gjerne vite hva man kan forvente med fabrikk .357 type Fiocchi, Geco, Magtech, S&B etc.

 

Det ble ingen Coonan med hjem i dag, så en brukt SVI Sighttracker får duge så lenge. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...