Jump to content

lette matchkuler 308w


høggern

Recommended Posts

Midway:

Sierra MatchKing 135 Grain Hollow Point Boat. Men prisen....... :roll:

 

Hjemmelading.no

Berger 110gr HPFB Match. Litt lett kanskje?

 

Mulig denne kan være brukbar? Nosler 125gr Ballistic Tip

uintressant om man ikke får 135 sierra til samme pris som 155-168 sierra MK.

 

hjemmelading.no har 135 sierra i lista, men ingen pris på den.

 

hvem er sierra importør?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

http://www.midwayusa.com/browse/BrowseProducts.aspx?tabid=19&categoryid=19476&categorystring=652***19785***9016***7243***&brandId=1270

 

over dammen selger midway 6,5 grams cutting egde 100 stk for 163,- med dagens valuta, hvordan det er med frakt vet jeg ikke... hvorfor de må være over dobbelt så dyre på midway i Norge skjønner ikke jeg.

 

Har altid brukt disse til jaktfeltskyting da de har bra presisjon og lager fint hull i pappen, samtidig som rekylen er fin i 308.

 

Må snart se meg om etter nye kuler tror jeg, har bare 5-600 igjen :oops:

 

Hos Hjemmelading.no selges også disse http://www.hjemmelading.no/produkter/1188467871/1207568112/1213890016

 

6,5g HP LAG477 kule 30 kal (.308) 6,5g HP 100 stk for 298,-

 

står hvertfall LAG477 på mine pakker og de er cutting egde og ikke bare hollow point som det står på hjemmesiden.

Link to comment
Share on other sites

Prøv 110gr Sierra HP varmint med 38 - 40gr VV N120. Det går som en laser i de fleste av børsene jeg har testet den i. Lite rekyl og 3100+ fps.

 

Det som er litt morsomt med denne ladningen er at den er akkurat dobbelt så stor som matchladningen over alle i 222rem: 19,5gr VV N120 bak 52/53gr Sierra MK.

 

Presisjonen både i 222 og 308 pleier å være <10mm 5-skudds grupper hvis redskapen er i orden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
noen som vet om lette kuler som er billige?

sånne at man kan skyte de som DFS treningspatron feks

 

 

bruk 6,5 løpet istedet :D og skyt med rekrutt amo/kuler :mrgreen:

du er altfor god til å skyte med med 7,62 nå, hvordan skal det gå om du plutselig skal bruke lette match kuler? i 308 løpet :lol:

 

bruk mindre tid på å ladde og mer tid på skytebanen :wink:

 

event vent til 5,56 kommer og bruk 70gr vld event 90 gr...ups nå må vi plutselig ha tyngst mulig kule i forhold til cal.

 

går det ann å bestille kuler fra usa foresten, event ta med seg lovlig når man er på reise der??

Link to comment
Share on other sites

bruk 6,5 løpet istedet :D og skyt med rekrutt amo/kuler :mrgreen:

du er altfor god til å skyte med med 7,62 nå, hvordan skal det gå om du plutselig skal bruke lette match kuler? i 308 løpet :lol:

 

bruk mindre tid på å ladde og mer tid på skytebanen :wink:

hehe jeg har brukt minimalt med tid på å ladde og maksimalt med tid på skytebanen de siste 2 årene. har forresten plaffa endel 6,5 også ;)

 

grunnen til at jeg vil ha lette kal 30 matchkuler er at jeg vil "bruke opp litt komponenter jeg har", dvs endel hylser og krutt som ville passa fint til 135 eller 123grs kuler i 308w.

Link to comment
Share on other sites

det var faktisk en hvis "hedemarking" jeg siterte også når jeg hintet på å "ladde mindre-skytte mer" :mrgreen:

 

jeg tilhøre den andre skalaen som elsker og lese laddedata og prøve istedenfor å trene på det jeg burde :roll:

 

ikke mye å velge i her til lands i .30 hvis økonomi skal bestemme, og med 2-3000 kuler årlig er jo det en vesentlig faktor.

har surfet rundt litt men å kalle partizan for matchkuler er vel litt drøyt, dog til trenning er jo en annen sak?

 

må vel handle meg en 500 .30 kuler til kona si 308, og lette kuler er jo ikke å forakte så gi et hint om du finner :D

 

lykke til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...