Jump to content

Zeiss Asv+


Lasse.B

Recommended Posts

Har litt trøbbel med Asv+ tårnet på victory ht'n min.

 

Når jeg løfter tårnet for å justere og slipper det, vil det liksom ikke helt i riktig possisjon, må "vri" litt frem og tilbake for at den skal gå i lås.

 

På side justeringen har jeg tilsvarende tårn og det funker som bare det,ikke noe tull.

 

Er det noen andre med samme problem? evt løsing?

Link to comment
Share on other sites

Har fikla litt med ASV på flere sikter nå på messa på Elverum og opplever at dette er vanlig. I og med at tårnet skal indekseres på et gitt strek må det vel være slik at det finnes en deling mellom hver strek.

I og med at dette er en løft og slipp løsning finner jeg det naturlig at en må vrikke litt på tårnet, for å få det til å låse, om det slippes ned mellom to strek. Ser ikke for meg at dette er noe feil, men et resultat av måten Zeiss har valgt å løse låsningen av tårnet på.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Fikk dere noe svar fra zeiss? Har akkurat fått en v6 2-12x50 asv som jeg opplever det samme på. Noen ganger må jeg «fikle» litt for å få den i lås. Ser også at streken/indikatoren ikke treffer 100% på.. legger ved bilde.. dette irriterer meg veldig? Er det vanlig?

A8B8C277-CAB4-4948-AB12-4E3414EE83ED.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Det er nok som Vavlo skriver om låsingen av tårnet etter å ha flyttet dette til ønska avstand. Har selv en HT med ASV+ hvor jeg noen ganger må rikke litt på tårnet før det går ned i lås. Hvis streken/o-markeringen på ballistikkringen ikke stemmer med 0-markeringen/prikken nederst på tårnet så kan dette justeres ved å løsne den øverste sikringsringen på tårnet.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nei, tenkere ikke på torx skruen. På HTen er det bare nødvendig å skru denne av når en vil justere kikkerten/skyte inn våpenet på 100 meter.

I bruksanvisningen for HTen demonteres en såkalt sikkerhetsring, når en vil skifte ballistikkring eller o-stille ringen i forhold til prikken nederst på tårnet etter innskyting. Mulig det her er noe forskjell på HTen og v6en ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...