Jump to content

angre på våpen kjøp


posmund

Recommended Posts

Noen som vet hvordan det virker? Kjøpte ei hagle på gmax og vil angre kjøpet må jeg søke på ny hos politiet? Eller fikses det hos forhandler? Kan jeg bytte inn og ta med ny ( annet merke hagle) med hjem samme dag? Mvh pål

Link to comment
Share on other sites

Har du hørt med G-Max? I utgangspunktet har du jo ingen angrerett. Hvis de mot formodning går med på at du får gjøre om kjøpet så kan du jo høre med politiet hva de tenker om søknaden. Jeg vil tro at den nok er å anse som tapt, men du kan jo ha flaks.

Link to comment
Share on other sites

Det står 100 dager åpent kjøp og fri bytte og retur og 100% fornøyd garanti. På nettsiden så regner med det gjelder der og pluss selger ga meg beskjed om at hagla kunne brukes på stål haggel og finner ut etter kjøp at den ikke er trykkteste i mer en 900bar

Link to comment
Share on other sites

Etter kjøpsloven har man 14 dagers angrerett. Der var et våpen jeg byttet hos en forretning uten problem. De leverer ikke søknaden før det har gått en stund og dermed fikk jeg et annet våpen på samme søknad. Det ble bare litt rotete skribleri på søknaden, men du kan risikere å få klovnefjes i kunderegisteret, sånn at de kan slutte å svare på mail og ta inn bestillinger for deg.

Link to comment
Share on other sites

Og har de gjort individuelle tilpassninger kan man heller ikke regne å få byttet.

Vil uansett tro at du må søke på nytt.

 

 

@furuoglyng; Ved fjernkjøp (feks internett), ja

Men ved kjøp i butikk har man ikke bytterett etter forbrukerkjøpsloven. Det er isåfall en ekstra-service selger tilbyr og ikke noe du har krav på.

Link to comment
Share on other sites

100% FORNØYD GARANTI

Er du ikke fornøyd med varen du har kjøpt, kan du innen 30 dager bytte til en annen modell til samme pris. Med G-Sport/G-MAX sin 100% fornøyd garanti, kan du være helt sikker på at du får riktig produkt til ditt bruk. Våre selgere er tilstede for å hjelpe deg å velge riktig utstyr. Skulle du likevel ikke bli fornøyd, kan du innen 30 dager bytte til en annen modell innenfor samme produktgruppe - selv om du har brukt produktet. Denne garantien gjelder i alle våre butikker i inntil 30 dager etter at varen er kjøpt. Kvittering må fremvises. Av hygieniske årsaker byttes ikke badetøy og sivilt undertøy (boxere, hipsters, truser ol.) 100% fornøyd garantien gjelder ikke våpen og ammunisjon.

Ved bruk av 100% fornøyd garantien i nettbutikken vil vi kreditere innsendt produkt når det er satt ordre på et nytt produkt.

Link to comment
Share on other sites

Det står 100 dager åpent kjøp og fri bytte og retur og 100% fornøyd garanti. På nettsiden så regner med det gjelder der og pluss selger ga meg beskjed om at hagla kunne brukes på stål haggel og finner ut etter kjøp at den ikke er trykkteste i mer en 900bar

 

Om du skal bytte fordi du ikke er trygg på stål, så tror jeg du finner plenty poster her inne som argumenterer for at Baikalen er opp til jobben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestillte våpen per telefonsamtale og ikke på webside. Fikk den sendt i posten og kunne bytte.

 

Helt korrekt, det gjelder ved fjernsalg generelt, ikke bare på nett. Jeg som var litt upresis, gikk ut ifra at det meste av fjernsalg i dag skjer på nett.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Hvis det er snakk om ei Baikal hagle så ring til gresvig børsemaker ( Solberg ) og hør hva de sier om Baikal og stålammo. Russland har ikke samme " lilje" for merking av godkjent for stålammo. Russland har ett annet stempel som skal ha rimelig høy trykktesting, husker ikke hva det var.

Har selv ei baikal kombi merket 900 bar og russisk trykktestingsmerke. Børsemaker Solberg ( gresvig) brotsjet denne til 1/2 trangboring og vips inget problem ang stålammo ( ifølge børsemaker Solberg.)

 

Men som sagt snakk med børsemaker.

 

 

Lillefix

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Se fra din andre post at du har en Model 27 m1c. Se denne linken:

 

http://www.jeger.no/km_fil/3/2154353.pdf

 

"Russerne har ingen merking av verken løp eller choker for stålhagl, men importøren (og produsenten) har gitt klarsignal slik at stålhagl- og Hevi-Shot kan

trygt brukes."

 

Dvs at du kan føle deg ganske trygg. Jeg bekymrer meg ikke ihvertfall med stål og annet i min.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...