Jump to content

Vanskelige valg med "Garderoben"


furuoglyng

Recommended Posts

Jeg ønsker meg et nytt våpen, har full jaktgarderobe og klarer ikke å fjerne et jeg har, selv om det er 2 stk av samme. Jeg har tenkt å kvitte meg med et av de to, men dette er våpen som er svært vanskelig å få bestillt. Skal jeg bare selge eller la være?

Link to comment
Share on other sites

Det er rifler og hagler som brukes til jakt. 2 stk er helt de samme og problemet er importen av de to, selv om de er tillatt etter norsk lov. Skrev blandt annet denne tråden i lover og regler for å se om "garderoben" kan la seg utvide med nye regler i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig en forbasket uting, hele garderoben slik den blir håndhevet som maksimumstall i stedet for det som var forutsetningene.

 

Mange ønsker av sentimentale årsaker å beholde våpen som ikke er de best egnede til jakt, for eksempel skulle jeg gjerne fått beholde den hagla jeg fikk til min 16-årsdag (og som da ble registrert på meg). Nå må jeg snart velge mellom å beholde mitt første våpen- en gave fra mine foreldre for ganske lenge siden- og å kjøpe meg noe annet jeg trenger, som for eksempel et salonggevær.

 

Jeg mener, hvor stort samfunnsproblem ville det være hvis jeg fikk beholde en enkeltløpet baikal i tillegg til garderoben på seks mer egnede jaktvåpen?

Link to comment
Share on other sites

Åssen blir jaktgarderoben i forhold til "taktisk søking"? Om man har "full" garderobe, men eksempelvis ikke ei salongrifle, vil man da få den innvilget siden man ikke har tilsvarende fra før eller får man bare kontant beskjed om "vil du ha noe annet, så selg?".

Link to comment
Share on other sites

Det blir vel sagt at det ved søknad på syvende jaktvåpen skal rettferdiggjøres at du trenger alt det du har fra før. Hvordan det blir praktisert er jo som kjent et helt annet bakverk...

 

Tipper at rette tanta vil kunne se på drillingen og kreve at du selger hagla, for å ta første og beste eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...