Jump to content

Pris conibear mår?


gammeljegern

Recommended Posts

Orginal Conibear får du vel greiest pris på hos fangstmann.no.

Jaktfall.no om du heller vil ha Belisle.

 

 

Duke og de andre billigfellene finnes litt rundt om til en billigere pris, men usikker på hvor. 1000 stk eller mer koster vel rundt 2 dollar stykket fra Kina sist jeg sjekket. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ok....jaja...men gjør de "kinagreiene" jobben, altså dreper måren humant må jo det være ett godt kjøp !!

Men det gjøres jo som vanlig narr av kinesisk produserte greier her på forumet, de er i mange sammenhenger stormakt i verdenssammenheng med tanke på teknologi/utvikling.

Men de har arbeidere som jobber for noen få kr/time og effektivitet er påkrevet, mens her og ellers i europa løftes ikke rompa ( mye av den yngre generasjonen mister dessuten buksa straks de står oppreist ) for under noen 100lapper....og ofte går det ikke veldig fort heller......det er en ! god grunn til att ting kan selges billigere.

Drittprodukter kan kjøpes fra alle land, men det du her betaler for skrot kan du andre steder i verden få god kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ser at det er veldig skarpt fokus på pris hos enkelte når det gjelder anskaffelse av feller - at man skal få de billigste fellene. Det er jo gjerne et forhold mellom pris og kvalitet. Trodde at det var kvaliteten som betydde mest.

Er jeg helt på viddene i sakens anledning :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har 3 typer CB: Duke, Oneida Victor og Belisle. Jeg bruker dem alle, og alle er fullt brukbare. Dersom jeg måtte peke ut den beste, måtte det bli Belisle. Den synes å være av bedre kvalitet, bedre materialer og mindre slark. Men Belisle's viktigste fordel er de faste sikringene som gjør fella enklere og sikrere å arbeide med. Det reduserer sjansen for at fella smeller igjen over fingrene. Den fordelen setter du pris på når det er -20 C og fingrene ikke fungerer helt som de skal. Er du uheldig og får fella over fingrene og ikke har en rask og god rutine for å få falla av fingrene (du har bare ei hand å arbeide med!!), så kan du fort være i en ganske alvorlig situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Oneida Victor (CB) 60 selges for 95,- hos fangstmann.no og Brunst.no.

Frakten er billigst hos Brunst da de sender som brevpakke.

 

OV 60 er ei veldig god mårfelle med samme slagkraft som 120, men smalere inngang. Det sikrer presise slag med optimalt treffpunkt. Kassene kan også bygges smalere med 60 fellene slik at en får med seg flere kasser ut.

Link to comment
Share on other sites

Alle feller som er å få kjøpt er drittbra, om det er den eller den som fangster bra er det faktiskt han som brukar fella som bestemmer om hva resultatet blir.

Normalt beregner eg 3 stk mår pr felle som ok, og etter 3 så blir fella tatt ned og flyttet til en annen plass der eg har obs mår tidligare i sesongen.

Ingen vits i en trapline på fleire mil med 25 feller og 1-2 mår pr veke.

Poenget er hvor mange mår kan eg ta med hjem etter en fellesjekk og ikkje hvor mange feller kan eg slite med meg ut i naturen, tross alt so skal alle feller holdast vedlike både med åte å anna som følger med, kan lett bli ein dyr hobby når man fangstar få mår med masser av feller.

 

Plasser dei fellene som dokke ikkje fangstar på til andre stadar som er mår på og ikkje bruk for lang tid med å vente på at måren skal dukke opp,

Link to comment
Share on other sites

3 mår pr. felle må være fenomenalt. Jeg har ikke vært over 1 mår pr. felle pr. sesong. Denne sesongen har jeg over 40 feller ute, men gjør meg ikke håp om å ta 40 mår. Så langt har jeg 15, og erfaringsmessig blir det færre mår etter jul enn før jul. Men det er nok lurt å flytte på fellene. Har fella stått en måned uten fangst, så flytt den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...