Jump to content

Variabel pris på Smith & Wesson 686


Ken Tucky

Recommended Posts

Hvis du sjekker litt ordentlige fakta Marine så ser du at det er flere enn meg som er fornøyd og at det er flere enn meg som synes dine sålangt udokumenterte fakta er tvilsomme.

 

Det er forresten jævli vansklig å komme utenom Winge når diskusjonen dreier seg om Smith & Wesson i Norge, det er tross alt de som har agenturet ...

 

En annen ting er at Lars antageligvis har mer å gjøre enn å kun holde rede på hvor mange våpen han har i bestilling til enhver tid, et estimat på 100 - 150 uten å sjekke papirene nøye reagerer ihvertfall ikke jeg på ... ei heller reagerer jeg på at en ordre på våpen fra USA kan ta fra 4 til 12 uker til Norge.

 

Hadde vi bestilt og handlet mer hjemme og ikke i Danmark hadde nok leveringstiden blitt kortere og mer forutsigbar.

 

Du som driver egen "butikk" burde kanskje kjenne til ordet forecast hvis du kjøper og selger produkter ... du burde også kjenne til at det oftere kommer negative erfaringer til overflaten mens de som er fornøyd ofte ikke sier noe ... derfor sier jeg ifra og tydeligvis er det ikke bare meg når det kommer til stykke.

 

Og ja jeg kommer til å holde på her så lenge det er nødvendig så hvis du vil at denne tråden skal ende snart er det kanskje på tide å avsløre noen kilder og opphavet til faktaopplysningene dine ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis det bare tar 4 uker fra de legger inn en ordre i USA til de har fått den, er det *#%"& kjapt!!

man bør vel beregne minimum 4 uker bare på å få eksportlisensen behandlet.

Først må tilgjengelige våpen skaffes, så settes sammen i en ordre. Deretter kan man søke. Så skal selve eksporten og frakten utføres. Så skal det klareres og videresendes i Norge. Pakkes ut, registreres og selges.

nei, 4 til 12 uker er ikke ille på å få noe fra USA.

Link to comment
Share on other sites

Finans postene er med i årsresultatet på minus 622.000, midlertidige forskjeller er ikke med her i det hele tatt. Men du har het rett, i en periode kan du trikse med avskrivninger mv for å pynte på regnskapet. Eiendeler betyr ikke at de ikke går konkurs, de må ha penger for å betale regninger, jfr bankkonkursene (Ikke formelt konkurs men i praksis ettersom staten kjøpte alt for kr 1) for mange år siden. Patroner, klær mv betaler ikke regninger.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det bare tar 4 uker fra de legger inn en ordre i USA til de har fått den, er det *#%"& kjapt!!

man bør vel beregne minimum 4 uker bare på å få eksportlisensen behandlet.

Først må tilgjengelige våpen skaffes, så settes sammen i en ordre. Deretter kan man søke. Så skal selve eksporten og frakten utføres. Så skal det klareres og videresendes i Norge. Pakkes ut, registreres og selges.

nei, 4 til 12 uker er ikke ille på å få noe fra USA.

 

Ja det er jeg helt enig i. 4 måneder er sikkert også normalt på en større bestilling. Nå er det bare det at bestillingen har vært "utestående" i flere måneder allerede... Ihverfall ifølge det noen har fått høre fra Winge... De har hatt alt fra 100 våpen til 11 paller (hvor mange er det tro?) i bestilling i månedsvis om vi skal tro Winge. Og det må ihverfall dere gjøre som tar alt som sies på telefon/over disk for god fisk..

Link to comment
Share on other sites

Og ja jeg kommer til å holde på her så lenge det er nødvendig så hvis du vil at denne tråden skal ende snart er det kanskje på tide å avsløre noen kilder og opphavet til faktaopplysningene dine ...

 

Det regnet jeg med :D ... Kverulanter gir ikke opp så lett. Jeg har ikke noe spesiellt ønske om at tråden skal ende. Det må jo være Winge-elskere som deg og selvfølgelig Winge selv som er best tjent med ro rundt det firmaet..

Vi kunne bare vente å se om du har rett i "at Winge sikkert har god økonomi" og at regnskapstallene bare er feiltolket av Proff og at mine kilder tar feil..

Om du tror at jeg avslører noen som helst kilder til deg eller noen andre så er du rimelig naiv. Jeg henger ikke ut gode kontakter her på forumet. Jeg behøver ikke dokumentere noe som helst. Tiden vil vise hvordan Winge kommer ut av dette...

Vi kan jo alle håpe det går bra.. Jeg tviler, og det har jeg vel rett til? :wink:

Link to comment
Share on other sites

For egen del så har jeg kommet i kontakt med Winge med litt innsats. Men leverings-evner holder ikke mål, til 2 våpen ahr jeg ventet på magasin 1 år. De gangene jeg har hatt våpenfeil har Winge stilt opp uten problemer. Andre fra Horten har ikke vært like heldige.

Link to comment
Share on other sites

100 - 150 var vel kun 686 i 6" utgaven

 

11 paller høres mye ut men det kommer helt ann på hvor mye det er på en pall

 

Hvis det er snakk om mange restordre og noe til lager snakker vi fort ganske mange hundre våpen i rest totalt ...

 

At Winge ved denne anledningen skulle velge å ta inn et parti med 686 snubber hvorav flere ikke er solgt mens han har minst 100 stk 686 6" i rest hvorav alle er solgt vitner ikke om dårlig økonomi men om leveringsproblemer til Norge ...

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du avfeier argumentet med at Norge er et lite marked som ikke alltid blir prioritert i første rekke, ventetiden på ganske mange merker har jo skutt i været de siste årene som et resultat av våpendebatten i USA ... noe som har gjort at salget internt i USA har økt kraftig, slike midlertidige økningen vil normalt ikke bety at produksjon øker like drastisk pga faren ved å sitte igjen med et stort lager den dagen den midlertidige økningen ikke er der lenger.

 

Å drive butikk med et stort lager er sjelden lønnsomt og jeg tror neppe Winge noensinne har hatt et stort lager med våpen ... derfor vil en redusert tilgjengelighet utenfor prioriterte markeder nødvendigvis føre til økte leveringstider ...

 

Å legge hele skylden på Winge i denne forbindelse er derfor etter min mening totalt skivebom og mangel på kunnskap om logistikk og markedsforståelse.

 

Dette er og blir mine antagelser siden ingen konkrete fakta så langt er fremlagt, jeg jobber selv med logistikk til daglig for Toyota og har sett disse mekanismene flere ganger så mener selv jeg har kommet med en kvalifisert redegjørelse for mine antagelser.

Link to comment
Share on other sites

Varegg, du er jo så opptatt av dokumentasjon. Hva kommer det av at du helt ukritisk tror på det Winge sier om hva de har utestående av våpen i USA, mens av "andre" skal du ha dokumentasjon?? Hvem tror du tjener på å lyve? Jeg kan ihverfall opplyse deg om at jeg ikke har verken økonomiske eller andre grunner til å lyve om Winge. Winge selv derimot har vel en del grunner til ikke alltid å fortelle sannheten?? Eller hva sier fornuften din deg?

Link to comment
Share on other sites

At det er mange produsenter i USA som nedprioriterer utlandet og Norge er helt klart. Jeg vet ikke S&W policy på det men feks JP rifles sluttet med eksporten en periode til hjemmemarkedet var mer mettet. Og selv i dag har de sluttet med forhandlerpriser så mesteparten av salget er nasjonalt, direkte med fabrikken.

Og de fleste foretrekker nok hjemmeordrer, de vil nok mye heller ha en ordre på 50 våpen til en forhandler der, enn å måtte eksportere dem...

 

Ta feks Glock i USA, de skal ha/hadde ca 1 000 000 våpen i restordre fra forhandlere og offentlige ordrer. Vi får jo våre Glocker fra Europa men hvis andre produsenter i USA har lignende leveringsproblemer skjønner jeg godt at man ikke får tak i våpen her....

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor du hele tiden påstår at jeg er ukritisk aner jeg ikke, det får stå for din regning siden du stadig gjentar det.

 

Jeg sa nettopp i forrige innlegg og innlegget før det hvorfor jeg tror 100 - 150 kan høres riktig ut ... tallet 11 paller høres kraftig mye ut men der har jeg også nevnt at det kommer jo helt ann på hvor mye det er på en pall.

 

Om de tallene er korrekte aner jeg ikke men hva han skulle tjene på å juge om det tviler jeg mer på ... et firma som til stadighet holder kundene sine for narr varer ikke lenge, det er flere firmaer som har gått konkurs pga nettopp det, de fleste innenfor finans.

 

Når det gjelder dine fakta så har du presentert veldig lite å etterprøve, du sier du har fakta og kilder men sier lite eller ingenting om hvem, hva eller hvorfor ...

 

Hva fornuften min sier meg har jeg spredd utover snart 3 fulle sider ;-)

Link to comment
Share on other sites

Uten å ta stilling eller side i debatten er det ett paradoks at andre produsenter i USA som også opplever svært stor etterspørsel på hjemmemarkedet er tilgjengelig i godt antall her hjemme i andre kanaler. Ruger har allerede vært nevnt i en annen tråd. Ruger hadde pr Januar -12 nesten 300 000 flere våpen solgt enn de kunne produsere det året. Ruger tørken har det ikke vært mye skriving om ;-) ?

 

Men igjen CZ opplever en de samme problemene på og Ugland Holding som eier Schou er gode for over 1 mrd.....Der kan man være helt sikker på at $ ikke er noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Tjaaaa.....

Ser man hos Våpen Søilen på håndvåpen er det mye utsolgte Rugere...

 

Jeg tror klart man må skille mellom håndvåpen og rifler

 

 

Mitt poeng er bare at man skal være forsiktig med å anta så mye.

Det kan være penger eller det kan være som ved CZ

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa nettopp i forrige innlegg og innlegget før det hvorfor jeg tror 100 - 150 kan høres riktig ut ... tallet 11 paller høres kraftig mye ut men der har jeg også nevnt at det kommer jo helt ann på hvor mye det er på en pall.

 

 

 

11 paller er ikke engang et halvt trailerlass....hvis en pall er full av ammo så blir pallen fort tung..og mange selskap har restriksjoner på palletyngde da det faktisk finnes sjåfører som må flytte disse pallene med jekketralle, når jeg kjørte på kontinentet på 90 tallet så var paller over 7-800kg sjeldent , våpen og ammo er svintungt så 11 paller høres rimelig ut for meg

Link to comment
Share on other sites

Mitt poeng er bare at man skal være forsiktig med å anta så mye.

 

Helt enig!! Som jeg har sagt i et tidligere innlegg: Tro kan man gjøre i andre "kammer" enn her inne.. :D:D

Link to comment
Share on other sites

11 paller er ikke engang et halvt trailerlass....hvis en pall er full av ammo så blir pallen fort tung..og mange selskap har restriksjoner på palletyngde da det faktisk finnes sjåfører som må flytte disse pallene med jekketralle, når jeg kjørte på kontinentet på 90 tallet så var paller over 7-800kg sjeldent , våpen og ammo er svintungt så 11 paller høres rimelig ut for meg

 

Sikkert tungt med våpen og ammo.. Jeg er ganske sikker på at logistikken blir godt ivaretatt av de som kan det.. 150 våpen på en pall blir kanskje ca 300 kg, 350? Ganger 11... Blir det mange våpen tro...? Litt for mange for de fleste våpenimportører i Norge.. At ammo er tungt er ikke interessant.. Kommer ikke på samme pall...

La oss først og fremst holde oss til det vi diskutere: Nemlig våpen. Ammo-diskusjonen og tilgjengelighet i Østfold bryr jeg meg døyten om. Her jeg bor er det ammo tilgjengelig i de fleste kaliber og det var det i Oslo også i begynnelsen på uka... Vet ikke om Winge importere ammo, men om de gjør så dekker de vel ikke behovet for hele Østfold?

 

Edit:

Det er jammen utrolig hva man må forholde seg til her... :D Er det noe mer som importeres som kan havne på våpenpallene til Winge tro? :D:D

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring fra våpen ransjen er som jeg har sagt før, at norge er en såpass liten kunde at større kunder prioriteres lang mer. At det kommer piratimport våpen skyldes nettopp at de store amerikasnke distributørene selger fra sine storkjøp.

Link to comment
Share on other sites

 

Om de tallene er korrekte aner jeg ikke men hva han skulle tjene på å juge om det tviler jeg mer på ... et firma som til stadighet holder kundene sine for narr varer ikke lenge, det er flere firmaer som har gått konkurs pga nettopp det, de fleste innenfor finans.

 

Skjule sannheten? Prøve å bevare en akseptabel image? Vet ikke... Jeg vet bare at jeg ihverfall ikke har noe som helst fortjeneste av å juge om Winge. Jeg har ikke vært kunde hos dem, og blir det aldri. Du vet jo hvorfor... De fikk faktisk flere sjanser enn jeg normalt gir firma/folk.

Du har nok rett i at uærlige firma (som blir tatt for å juge) antagelig går nedenom over tid.

At noen våpenhandlere tøyer fakta litt for å beholde kunder er vel ikke overraskende for de som har hatt skytng som hobby en stund? De kommer gjerne unna med det også, det er jo bare å gi produsenten skylda... De som er bra her til lands klarer seg nok rimelig greit. De andre har vi vel egentlig ikke bruk for..??

Du som jobber i bilbransjen er nok enig i at over tid ryker butikken om potensielle eller eksisterende kunder ikke følges skikkelig opp...

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke tro sier du...

 

Men allikevel "tror" du at det er penger som gjør at de ikke har våpen inne.

Allikevel "tror" du Winge direkte lyver om varer de venter på.

:roll:

 

He he, du skal lete lenge før du ser at jeg bruker ordet "tro" om Winge :D:D

 

Edit:

Hadde jeg ikke hatt annet enn tro om Winge så hadde jeg aldri begynt denne diskusjonen (som jeg forøvrig er ganske lei)

Link to comment
Share on other sites

11 paller er ikke engang et halvt trailerlass....hvis en pall er full av ammo så blir pallen fort tung..og mange selskap har restriksjoner på palletyngde da det faktisk finnes sjåfører som må flytte disse pallene med jekketralle, når jeg kjørte på kontinentet på 90 tallet så var paller over 7-800kg sjeldent , våpen og ammo er svintungt så 11 paller høres rimelig ut for meg

 

Sikkert tungt med våpen og ammo.. Jeg er ganske sikker på at logistikken blir godt ivaretatt av de som kan det.. 150 våpen på en pall blir kanskje ca 300 kg, 350? Ganger 11... Blir det mange våpen tro...? Litt for mange for de fleste våpenimportører i Norge.. At ammo er tungt er ikke interessant.. Kommer ikke på samme pall...

La oss først og fremst holde oss til det vi diskutere: Nemlig våpen. Ammo-diskusjonen og tilgjengelighet i Østfold bryr jeg meg døyten om. Her jeg bor er det ammo tilgjengelig i de fleste kaliber og det var det i Oslo også i begynnelsen på uka... Vet ikke om Winge importere ammo, men om de gjør så dekker de vel ikke behovet for hele Østfold?

 

 

Poenget var at selv om hyllene er tomme så behøver ikke det å bety at butikken ikke har penger

Link to comment
Share on other sites

Nå er du ute på dypt vann Marine, du angriper godt resonerte påstander uten å komme med egne som ikke er basert på annet enn kilder du selv har funnet opp ...

 

Hvis dine såkalte fakta er nettopp det du påstår så kan det vel ikke være så farlig å oppgi kilden ... du prater om at tro kan gjøres andre steder og velger å blankt avvise kvalifiserte antagelser som er basert på erfaring.

 

Kanskje på tide å komme med noe håndfast?

Link to comment
Share on other sites

Du gjør jo ikke annet enn å tro.

Du har IKKE dokumentert noe, du kommer med masse påstander og later som det er fakta.

 

Så når noen, uansett hvem, ikke oppgir kilder så tror de? Enkel tankegang ja.. :lol:

 

Edit: Ofte kommer dokumentasjonen sammen med resultatet... Vent å se da vel :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå er du ute på dypt vann Marine,

 

Sikkert. Det kan jeg alt om :D:D Nicket er ikke valgt tilfeldig :lol:

 

Kan vi bare vente å se hva som skjer med Winge..? Vi diskuterer jo snart bare hvem som kan pisse lengst. La tiden vise. Tar jeg feil så skal Winge få en personlig unnskyldning av meg her på nettet. Viss ikke så kan jo dere andre tenke litt på hva dere har skrevet her... Var moromt en stund, nå er det bare dumt.

Link to comment
Share on other sites

Så når noen, uansett hvem, ikke oppgir kilder så tror de? Enkel tankegang ja.. :lol:

 

Edit: Ofte kommer dokumentasjonen sammen med resultatet... Vent å se da vel :)

 

 

nei, men når du kommer med påstander som du kun kan vite er fakta med sikkerhet, om du har tilgang til Winge sin korrespondanse og ordrebøker, så betyr det at du bare "tror/antar"

 

Du later jo til å tro mangel på penger er den eneste mulige årsaken til tørken på Smith....

Link to comment
Share on other sites

Du later jo til å tro mangel på penger er den eneste mulige årsaken til tørken på Smith....

 

Neida, det er bare hovedårsaken. Ikke hele forklaringen. Ofte sånn at det er flere ting som henger ihop.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vet du hva jeg vet og ikke vet? Det jeg ikke forstår er at noen velger å tyne dette mer enn det er verdt. Jeg gir jo som sagt egentlig blanke i Winge, men jeg gir ikke blanke i at folk tror jeg tuller. Det gjør jeg ikke.

Det er noen som må kverulere uansett tråd (ikke du) og det burde jeg jo skjønt, men er ganske ny her så jeg har lært folk å kjenne underveis... At jeg er forholdsvis ny på forumet skal uansett ikke friste noen til å tro at jeg er fjortiss med oppmerksomhetstrang. Det er enormt langt fra fakta.

 

Nå lar vi Winge hvile og ser hva som skjer. Enig?

 

En kald pils og Champions League finale nå. Fortsatt god helg :D

Link to comment
Share on other sites

Vi vet jo ikke hva du vet siden det tydeligvis er hemmelig ... resten av oss er ihvertfall høflige nok til å begrunne påstandene våre ...

 

Å kalle det for kverulering er ganske søkt ... det er du som har problemer med å forklare noe uten å henvise til "kilden" din, det ligner mer på kverulering enn noe annet jeg kan finne på forumet ...

Link to comment
Share on other sites

Det har også blitt poengtert her at ikke alle norske importører har like store problemer med å få inn våpen. Tanken som umiddelbart slår meg er at det er vel ikke noe automatikk i at alle amerikanske produsenter prioriterer på samme måte?

Link to comment
Share on other sites

Er nok ganske sikker på at de forskjellige selskapene prioriterer hva de synes er viktigst for dem ... nå drypper det jo stadig vekk litt på Norge fra S&W også, Winge har jo fått inn partier med jevne mellomrom selv om det er lenger i mellom enn det var for drøyt to år siden.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vet du hva jeg vet og ikke vet? Det jeg ikke forstår er at noen velger å tyne dette mer enn det er verdt. Jeg gir jo som sagt egentlig blanke i Winge, men jeg gir ikke blanke i at folk tror jeg tuller. Det gjør jeg ikke.

 

Skal prøve en siste gang med teskje...

For å kunne si med sikkerhet hva som er årsaken til at Winge ikke har fått inn S&W så man ha tilgang til deres systemer og korrespondanse med S&W i USA. Det for å vite evt hva som er bestilt, hva som er betalt og hva som er avtalt. Ingenting mindre.

 

Har du ikke den tilgangen, er alt bare prat om hva du tror er årsaken. Jeg tror ikke du har den tilgangen så følgelig legger jeg bare dine, ubegrunnede, påstander i hyllen "Marine er av oppfatningen at Winge ikke får tak våpen pga pengemangel"

 

Det er mulig det er det som er årsaken men det kan ikke vi vite med sikkerhet, og da blir det per definisjon bare antakelser og "jeg tror..."

 

 

@Domino, nettopp det tror jeg er mye viktigere moment. For meg (ja, jeg bare tror, baser på det man ser på webbutikker i USA) at jaktvåpen er det bedre tilgang på enn håndvåpen og "tacticoole" våpen.

Link to comment
Share on other sites

Varegg, Domino:

Vi kan vel før vi gir oss ihverfall være enig om en ting: ALLE produsenter både i USA (ikke bare S&W) og ellers i verden har den prioriteten at de skal ha betalt for sine produkter.. Det er viktigst for dem.. Å spekulere i noe annet blir vel naivt?

God helg :D

Link to comment
Share on other sites

Det har aldri vært antydet eller nevnt med et ord så langt at noen produsenter gir bort våpen gratis, tar som en selvfølge at de vil ha betalt ...

 

Må si jeg begynner å bli meget skeptisk til hvem det er jeg diskuterer med når du kommer med slike uttalelser som hører hjemme i klassen for forumtroll!

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe av kjernen i uenighten at en del av "oss" her på forumet hveder (med mer eller mindre god og dokumentert grunn) at noe av leveranseproblemene norske forhandlere har, er at amerikanske (og andre) våpenprodusenter prioriterer storkunder "over there" kontra det å sende småbestillinger til Norge.

 

Jeg, som har hengt i våpenbutikker siden TVI fikk S&W agenturet (og kjøpte mine første revolvere der...) og jobbet litt i bransjen, har opplevd det nettopp slik at produsent ikke prioriterer små bestilinger. (ikke bare i våpenbransjen, jeg har også drevet butikk). Jeg fikk det for meg at Marine mente at det var slik at man bestilte og så fikk man det som kom fra samlebåndet i den rekkefølgen det ble bestilt, og at om det dermed mangler varer, ja da må det være kunden/butikkens feil.

Jeg syns det er en urimelig påstand.

Winges økonomi er for meg helt irellevant i den sammenheng.

Link to comment
Share on other sites

jeg har også jobbet litt innenfor salg og service og det er da ganske vanlig at Olsens fabrikk som skal ha 25 000 enheter får sine først, så få heller Gundersen på hjørnet vente litt på sine 10 pakker ;)

 

Av den enkle grunn at hvis gundersen blir sur og bytter leverandør så var jo det dumt,,,, men hvis Olsens fabrikk bytter leverandør...da svir det litt mer

Link to comment
Share on other sites

Våpen hysteriet i amerika har roet seg veldig mye fra når AWB og Obama var en het potet og leveransen av våpen til forhandlere i hjemlandet beynner å normalisere seg, ammo og ladekomponenter derimot er en helt annen historie, må jo tenke på at alle de som kjøpte seg våpen også skal bruke dem og helst ha noen tusen skudd liggende til national geograpich kommer på besøk med doomsday preppers.

 

Så jo at det våpenet som først ble utsolgt i statene var AR, så pistol også revolver.

 

Så med tanke på at salget av våpen har roet seg i statene så har jeg veldig vanskelig for å tro at det er der problemet ligger med at de sliter med levering.

 

Som sagt, når Søilen klarer å levere Ruger og Nordskog klarer å levere Browning så hvorfor klarer ikke Winge å levere nok S&W.

 

Ingen marked er for små for en fabrikk til å ignorere, de er i bransjen for å tjene penger og hvis det er sant at de har 150 686 i rest så vil jeg vel anta at de har totalt kanskje 300-400 våpen totalt i rest. Nå har jeg ikke peiling på hva innkjøpsprisen er men vil vel påstå at det er en veldig stor sum med penger det er snakk om. Nå vet jeg heller ikke hvordan S&W tenker eller gjør buisnes men tviler vel på at de gir totalt faen i ett helt land og bare sender oss våpen som ikke har blitt solgt i statene.

 

Jeg skal ikke være like bastant som Marine i å si at det kun er dårlig økonomi som er grunnen bak S&W tørke men når du legger sammen tallene på Proff med at de ikke har levert regnskapet for 2013 og at det ikke finnes noen norske levrandører som vil la dem handle på kreditt så virker det ganske åpenlyst hva grunnen er. Er som ordtaket sier. If it looks like shit and smells like shit it probably is shit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg jobber i et firma som tjener bra med penger, vårt regnskap for 2013 ligger heller ikke ute på proff enda så akkurat det er irrelevant ...

 

Det at Winge ikke får kreditt av noen av sine leverandører er sålangt kun en påstand.

 

Og tallene fra proff for 2012 kan som tidligere nevnt av flere bety så mye mer enn at de ikke har penger til å betale regningene sine, noe en likviditetsgrad på 1,4 gir svar på.

Link to comment
Share on other sites

En ting er å se på masse artige tall, noe annet er å faktisk forstå hva de betyr eller eventuelt ikke betyr og igjen ikke trenger å bety ... proff kan gi deg tallene men ikke historien bak eller en bedriftsanalyse, det må man faktisk betale for eller evt jobbe i firmaet.

 

Takk Varegg :smile: Endelig noen som forstår, følte jeg snakket til en vegg tidligere.

 

Den veggen er det ikke jeg som har satt opp ;-)

Link to comment
Share on other sites

En ting er å se på masse artige tall, noe annet er å faktisk forstå hva de betyr eller eventuelt ikke betyr og igjen ikke trenger å bety ... proff kan gi deg tallene men ikke historien bak eller en bedriftsanalyse, det må man faktisk betale for eller evt jobbe i firmaet.

Innertier :mrgreen:

Takk Varegg :smile: Endelig noen som forstår, følte jeg snakket til en vegg tidligere.

 

Den veggen er det ikke jeg som har satt opp ;-)

Nei, det var han som mener at -600 i resultatet automatisk betyr -600 på WV sin bankkonto.

Link to comment
Share on other sites

Mine erfaringer er at butikkene gjør det de kan for kunden.

Winge: bestilte en litt sær revolver og fikk beskjed om at det kan ta tid.

Vi tar kontakt når den er i landet.

Den kom etter et år.

Delelageret til Winge har reddet sesongen for meg noen ganger.

Ny tønne 625 ,45 acp til 1700,- og 6,5" løp i samme kaliber til 900,- er jo greit i forhold til Midway som har en annen pris + bestillingstid.

 

Hos en annen forretning i innlandet ligger det et sært banevåpen i ,32 swl og venter på ny utdrager. Butikken sier rett ut at de ikke kan svare på når det kommer deler.

Da er det en belastning å være importør.

 

Ta en titt på de amerikanske revolverforumene.

Det ser ut som det å fylle skapene med nypussa våpen som det deles bilder av på verdensveven er det gubbene driver med.

For hver gubbe som kjøper våpen for å lagre blir det mindre for oss som skyter.

 

Alle har sine mindre heldige saker.

 

Uansett hvilken butikk jeg er på ringer telefonen tett og mye.

Jeg setter pris på at handelen ikke avbrytes.

 

Skal man ha spesielle eller populære våpen må man både betale og vente og bare så det er sagt.

Det som plager meg er at S&W har erstattet kvalitetskontrollen med en livstidsgaranti.

Kjøper jeg en feilvare ny eller brukt her i Norge tar jeg ikke risikoen med å sende inn våpenet.

Jeg skal jo bruke det.

 

Det jeg ønsker meg er en 6" N-ramme fra Manurhin i .45 acp.

Bedre materialvalg og kvalitetskontroll enn S&W :mrgreen:

Ta ut av eska gi halve hanen til Bob og skyt.

Link to comment
Share on other sites

Gjenntar sikkert meg selv her, men la gå:

 

1.Jeg har ikke sagt at dårlig økonomi er hele årsaken til S&W-tørken her i landet. Den er bare den største årsaken.

 

2. Regnskapet til Winge kom inn i diskusjonen lenge etter at diskusjonen i denne tråden begynte. Det var ikke meg som la ut lenken til Proff med Winge sitt regnskap. Jeg tror faktisk ikke engang det var meg som dro navnet til Winge inn i diskusjonen.. Jeg visste lenge før jeg så Proff sine nettsider at størrelsen på det norske markedet ikke var årsaken til S&W-tørken her i landet.. Regnskapet på Proff, som dukket opp underveis gir bare en god pekepinn på at mine kilder ikke bare pratet tull.. Regnskaper ser nemlig ikke godt ut uansett hvordan noen velger å tolke det.

 

3. Det er mange måter å lese et regnskap på. Det er også mange måter å føre regnskap på. Ingen tror vel at underskudd et år er det samme som minus på konto...? Men underskudd tærer på kapitalen... Det handler jo til slutt om evne til å betjene utgifter. Lønn,husleie,skatt,avgifter,leverandørgjeld osv... Når det stopper opp så hjelper det ikke om regnskapet ser bra ut... Og det gjør det som sagt heller ikke.. Blir spennede å se neste regnskap...

 

4. Jeg er kanskje uheldig som ikke har fått svar på henvendelser til Winge? Nesten "alle andre" får jo svar.. At de ikke tar telefonen kan nok forsvares. Det er ikke mange ansatte igjen til å gjøre det, og kunder i butikken bør prioriteres.. Men de har en stor fin nettbutikk. Hvordan selger de varer der om de ikke svarer på elektroniske henvendelser?? Jeg har lagt inn bestilling, og det står på nettsiden (Nettbutikken) at de vil ta kontakt... Når da? Jeg har ventet lenge, og har sendt purringer.

De har også et agentur som forplikter dem til å forsyne andre i bransjen med produkter. Det skjer bare til en viss grad når det gjelder S&W..Jeg kaller det rævva service og elendig oppfølging. At noen andre får bra service hjelper igrunnen ikke meg en dritt..

De gjør det selvfølgelig ikke med vilje, det er nok andre årsaker..

 

La oss uansett håpe at Winge får orden på både import og salg, og ikke minst økonomi, så de som ønsker kan få kjøpt det de vil ha... I Norge..

Link to comment
Share on other sites

Her er hva som står på facebook siden til Winge Våpen,,,skrevet 23 mai.

 

Hei på dere alle sammen!

Et parti med varer fra S&W er kommet til lager, alt er bortbestilt og mer eller mindre alt er utlevert, det finnes noen revolvere av typen 686 2,5" løp på lager, noen få 617 4" løp og noen PC model 41 på lager per i dag.

 

Vi er fullstendig klar over den sterke etterspørselen etter en del modeller fra Smith & Wesson om dagen, og vi jobber ukentlig med saken!

 

Det står et sted mellom 100 - 150 revolvere av typen 686 - 6" løp i rest, og vi håper S&W kan få sendt et større parti med denne modellen sammen med en rekke andre modeller på neste forsendelse.

 

Når kommer neste forsendelse, vel....vi kan ikke si annet en at vi håper en gang i juni/starten av juli.

Mer informasjon kommer .-)

 

Team Winge ønsker dere alle en riktig god helg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...