Jump to content

Hvor kan man kjøpe ny side by side til under 20.000


Friheim

Recommended Posts

Jeg har selv en Sabatti sirio, den tåler stål og koster ca 18000. Importør er Vaabenhuset Nygård. Er godt fornøyd med min og synes det var mye hagle for pengene når jeg kjøpte den for ca. 20 år siden. Da var selvsagt prisen en helt annen.....

Link to comment
Share on other sites

Den Yildiz-hagla er den eneste jeg har sett på lenge som oppfyller mine tre ufravikelige krav.

-Pistolgrep

-SS

-To avtrekkere.

Nesten så jeg vurderer å kjøpe en, bare fordi de er utrydningstruet...

 

Beklager off-topic, det var bare så... vakkert... Carry on.

Link to comment
Share on other sites

Olesøn.

På den Yldiz-hagla står det under spec'in at den kun har EN avtrekker selv om bildet viser to stk.

Synd da bare ev to av dine tre ønsker/krav blir oppfylldt.

 

At Yldiz ellers gjør noen lykkelig tviler nå jeg på,.. :wink:, men man vet jo aldri.

Link to comment
Share on other sites

Olesøn: hvorfor kombinasjonen pistolgrep og to avtrekkere? Etter min erfaring er det lettere å håndtere to avtrekkere raskt med engelsk skjefte. Jeg synes pistolgrepet begrenser bevegeligheten på hånden og derfor passer best til singletrigger.

 

S & W i linken over er forøvrig det første "pistolgrepet" jeg har sett på en stund som faktisk er elegant...de fleste andre ligner ikke grisen.

Link to comment
Share on other sites

Personlig preferanse. Har nok ikke noe mer håndfast å vise til. For å utdype kan vi jo ta en liten gjennomgang.

 

-Pistolgrep:

Engelsk skjefte hører hjemme på lever-action. Oppi mitt hode har det alltid vært sånn.

Vet ikke hvorfor, synes bare ikke at det ser bra ut. Og jeg trenger støtte til hånda. Har prøvd et par hagler med rett stokk, og det føles som om hånda skal skli av.

 

-SS:

Over og under er så stygt at det skulle vært straffbart. Type livstid-i-saltgruvene-straffbart.

 

-To avtrekkere. Dette har vel mest med vane å gjøre. Jeg er oppvokst med to avtrekkere, og skulle jeg begynt med nå hadde andreskuddet blitt ofret til fordel for nytteløs napping i selve avtrekkerbøylen. Men det er nok en viss estetikk inne i bildet her også. Pluss rot og plunder med løpsvelger...

 

 

Så min gamle Sauer & Sohn 147E vil nok bli i skapet til jeg dauer. Synes bare at det er synd når 99% av det som er på markedet er O/U padleårer som skjærer i øya. Og de få med S/S har engelsk skjefte...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...