Jump to content

Valg av rifle for BR50


Bamrud

Recommended Posts

Jeg har "på hånda" et par kal.22 matchrifler som jeg skal plukke meg ut en av.

Dette er en Anschutz mod 1413 supermatch 54 og en Walther matchrifle i samme gategorien.

Disse er såkalte frigevær og/eller miniatyrvåpen med skinner og masse tilbehør og stæsj.

Har null erfaring med begge, men ser for meg at disse ganske sikkert har potensiale til å bli førsteklasses BR 50 rifler.

 

Er det noe spesielt jeg skal se etter for å være sikker på at jeg tar til meg den riktige? Eller blir det omtrent hipp som happ. Det er en prisforskjell på dem, men den dyreste blir det forøvrig mindre og rimeligere modifisering på for å bli en fullbefaren BR 50 rifle.

 

Tips fra salongsnaipere :mrgreen: mottas med takk..

Link to comment
Share on other sites

Kjenner begge våpnene du har på hånda. Begge er gode våpen så lenge de har fått stellet sitt. Presisjonen pleier å være av ypperste klasse, men kan som Leon si meg enig at det bør prøveskytes før valget ditt.

 

Har eid en slik Walter en gang, og det var ei knallgod rifle.. Nå i dag har jeg en FW2602, og jeg skyter nødvendigvis ikke no bedre med den en den gamle Walter`n jeg hadde.

 

Forøvrig artig at du beveger deg inn på BR50 området da Bamrud :D

Link to comment
Share on other sites

Hadde valget mellom de samme to for en del år siden, da bedrifts idrettslaget måtte kutte ned på antall våpen. Presisjonen var ypperlig i begge to. Endte opp med at jeg tok Anschutz'en og gamlingen kjøpte Walter'en. Har nå endelig kjøpt meg skyte støtte pluss "sandsekker", så får vi se hvordan det blir i BR50.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får lov å ha de en stund for å prøveskyte dem og bruke litt tid til å velge.

 

Forøvrig artig at du beveger deg inn på BR50 området da Bamrud :D

Dette har jeg hatt lyst til lenge, serru. :wink: Har bare ikke hatt børse til bruket. Med en lyddemper på en slik rigg kan jeg trene her hjemme. Og det er jo genialt! :D

 

Tanken er også å få arrangert et BR50 stevne et sted på østlandet i løpet av 2009.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får lov å ha de en stund for å prøveskyte dem og bruke litt tid til å velge.

 

Forøvrig artig at du beveger deg inn på BR50 området da Bamrud :D

Dette har jeg hatt lyst til lenge, serru. :wink: Har bare ikke hatt børse til bruket. Med en lyddemper på en slik rigg kan jeg trene her hjemme. Og det er jo genialt! :D

 

Tanken er også å få arrangert et BR50 stevne et sted på østlandet i løpet av 2009.

 

Den tanken din liker jeg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har skutt endel med supermatchen til anshutz som den er tenkt brukt (NSF 50 meter baneprogrammene) og liker den godt til dette bruket. Men jeg har vanskelig for å tenke meg at Waltheren er noe dårligere. Tror bare du må bite i det sure eplet og prøveskyte begge som du er inne på, bruk flere ammotyper... Eneste jeg kan komme på i farten som kan være verdt å sjekke er hvorvidt det er kurant med deler til begge modellene enda...

 

Og lykke til. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...