Jump to content

Spennende med ny Jerven Mountain Jacket


Target

Recommended Posts

De gamle jakkene til Jerven har vel vært lagd av samme stoff som fjelldukene, og det materialet har vel strengt tatt ikke membran, men belegg, og er pottet tett uansett. Så da spørs det da, om den nye jakka skal lages av samme materiale. Skal den det kommer ikke denne til å puste heller :wink:

Link to comment
Share on other sites

Enig i at hetta ikke er mye å skryte av. Passformen er heller ikke den beste (i alle fall ikke for meg), da den er for vid og kort.

 

Men kamoen er helt rå.

 

Siden jeg betrakter membranjakker som rene regnfrakker, så håper jeg den kommer som softshell eller et eller annet pustende.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har sjekket med Jerven.

 

Jakka kommer i samme vanntette stoff som sist, men med glidlåser under armene.

 

Synd i grunn, da er jakka helt uaktuell for meg.

 

Har den gamle jakka og det er som å gå med en plastpose rundt kroppen. Man blir superklam med en gang.

 

Tror dessverre ikke at et par glidelåser under armene vil løse problemet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk en ide angående manglende pusteegenskaper hos Jerven jakka. Jeg har avskrevet den forlengst men kanskje det er mulig å få den pustende

 

Tanken er rett og slett å perforere jakka med synåler. Må sikkert lage ganske mange hull, men synes det er verdt et forsøk.

 

Er deg andre som har bedret pusteevnen på tilsvarende måte?

Link to comment
Share on other sites

Så på jerven jakkene på messa, og jeg synes jakkekonseptet er bra, men jeg ble skuffet da jeg så at de ikke har byttet ut ytterstoffet, med et som puster, jakka blir klam uavhengig av glidelåser under armene, bra løsning med foret.

Jeg undrer meg over forholdet over dette med sikkerhet, hvem er det man kamuflerer seg for, er det reinen eller er det andre jegere, personlig kunne jeg tenkt meg noen små felt i jakka med fluoriserende rødt slik at man synes for andre jegere.

Hjortevilt ser jo ikke farger, så denne rødfargen vil fortone seg som grå, og det igjen gjør at jakka glir enda bedre inn i fjellet.

bare et tankekors. Man må vel bruke ei rød lue da...

Link to comment
Share on other sites

Var på messa og så på herligheten jeg og. Selgeren var så flau over produktet sitt at han hadde vansker med å forklare konseptet. Min vurdering: Totalt ubrukelig! Men jeg hater regntøy, og det er det dette er. Oljehyre som vesla bruker i barnehagen er samme ulla.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har jakker fra øverste hylle, og nederste hylle.

+ Gamle jervenjakka(anno tidlig 80tall).

+Jerven med for.

+Jerven uten for.

Og veit du ka?

Jerven jakkenene har bruksområde.

Tja, litt klam?

Javel....

Tørr og god i øsende pøsende regnvær.

På jakt må jeg, været og kulden styrer de høyere makter. Jervengutta holder meg tørr og blid......

Provokasjon? Kanskje?

Hetten er litt snål, men alt i alt, helt ok.

Ikke kom å si at det er kommet en ny modell?

Har noen ett bilde?

Er det bare dritt???

Kjempeflott!!!

Da kan jeg kjøpe den nye utgaven på salg, hehe.

Når jeg var liten gutt, og hagla stor og tung, dugde bare oljehyr, alt annet var solle lekk. Fremskritt mine venner, fremskritt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Får ny Skalljakke fra Jerven i løpet av ett par uker, En del nye detaljer som klart er noen forbeedringer. Bla avtagbar hette, Lufting under armene, Varmelommer og oppbevaringslommer, nye radiolommer med gjennomføring for antenne og gjennom føring for Øremusling, Dobbelt så langt skjørt bak som tjener som sitteunderlag. Ingen sømmer på skuldrene som gir vannlekkasje.

Antenne klaff på skuldrene som gjør at antenna ikke er i veien for sekkestropper.

I det hele ei jakke som er gjennomført med tanke på funksjonalitet.

Ytterstoffet er tett, Ikke fjelldukenstoff.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...