Jump to content

Hvilken sekk , blir til reinsjakt og andre turer.


hammertime

Recommended Posts

Chevalier-sekken kjenner jeg ikke. Men jeg har hatt Bergans Power Frame. Nå har jeg Norrøna Recon Pack. Forskjellen på de to siste her, er ganske stor. Norrøna har festet hoftebeltet med et ledd som gjør atr beltet følger kroppens bevegelser. Genialt , og mye bedre enn Bergans system, der beltet er tradisjonelt festet nederst i rammen på begge sider.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt Chevalier-sekken i 6 år og har ein heilt anna opplevelse med den enn Chiefen.v-2 har.

Eg angra på at eg valgte denne. Dette av fleire grunner. For det første er skulderreima dårlig fordi den ikkje er polstra/stiv nok for tunge bører. Sekken er også vanskelig å få høgt nok opp på ryggen, noke som gjer at den føles baktung. Høftebeltet er grei nok, men savner den bevegelsesmuligheten som Recon Pack har. Min Bror har sistnevnte og har fått testet denne fleire ganger med tunge bører, og det er etter mi meining ekstrem stor foskjell i komfort. Dessuten har Recon-Packen fleire smarte løsninger som du vil få nytte av når du skal gå langt.

 

Chevalier Reindeer er ein enkel sekk som gjer jobben sin, men kan ikkje beskrive godt nok den gode følelsen etter å ha testa ut Norrøna- sekken. Ser fram til den dagen eg skal innvistere i ny sekk ja :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Recon-Pack til reinsjakta i fjor. Den var dyr, men det var ikke tid til å finne rimeligere forhandler enn G-Sport i Sunndal....

Sekken er stor. Den er stiv. Fin å bære tunge bører i. Jaktkompisen har Powerframe. Den er 5 liter større. Ikke noe praktisk å si. Men, den kan du ta av sekken og kun bruke ramma. Det går ikke på Recon-sekken. Om det har noen betydning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...