Jump to content

Standard kule trening og jakt.


ComKFOR

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter en standardkule som kan brukes både på trening og jakt. Har litt lyst til å finne en allround kule så jeg slipper å forholde meg til flere. Hadde vært artig å ha en som kan brukes til en og annen langholdskyting, vanlig trening på istapper, blink og lignende og endelig på hjorten, men samtidig uten at den er grisedyr. Finnes det en slik en? Jeg finner flere jaktkuler til ok pris, men er usikker på om de er gode nok til sikker avlivning og hvorvidt de har presisjon.

 

Har 1-12 snurr i en 308 børse og 150-165 grains kuler har gått best hittil.

 

Mulig eller bare drømmer jeg nå?

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt svar på det du spør om men jeg bruker 168gr CustomCompetition og 165gr AccuBond fra Nosler i min .30-06.

Med samme kruttmengde går de dønn likt i min A-Bolt.

 

Elgen ramler for AccuBond, og CC koster 1,75 så den brukes med god samvittighet til trening/plinking.

 

Samme erfaring her Har 2 rifler i 308 en remington 700 og en tikka m590. Går så godt som dønn likt med begge kuletyper i begge rifler. Lader og til et par kompiser med 30-06 og samme erfaring der..

 

Fikset sitering, kaaredump.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme erfaring med 150 grs Sierra Game King, 150 grs Match King, 150 grs Nosler PT og 150 grs Woodleigh PP.

Disse fire samler innafor snusboksen på 100 m med samme ladning hvis jeg gjør mitt.

 

Rådyr er felt med Game King, Nosler og Woodleigh og det er ikke nevneverdig forskjell på disse.

På hjort er det Woodleigh som teller, men Game King ble benyttet i England både på dåhjort og muntjac med flott resultat.

Ville levd bra om jeg kun hadde hatt Game King tilgjengelig i 308 Win.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...