Jump to content

Blaser R8 i hus


Blaserproff

Recommended Posts

Var i dag hos Våpenloftet i Førde og hentet min splitter nye Blaser r8 i 6,5 :mrgreen:

Super service og ikke minst kjapp levering :mrgreen:

 

Håper jeg blir fornøyd, blir testskyting i morgen.

 

Bør jeg skyte inn løpet ? Altså pusse mellom hvert skudd. Husker fra min tid i skytterlag at det var veldig spredte meninger om dette temaet.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer, du blir garantert fornøyd. Mitt 6,5 løp samler i et hull hvertfall. Jeg pusset mellom de fem første seriene, da kompissen som skyter dfs mente det ble lettere å pusse etterpå. Har ikke troa på slikt, men gadd liksom ikke ta sjansen. Blaser selv skriver at dette er helt unødvendig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble fortalt av en børsemaker da jeg fikk montert et nytt løp i ei rifle, at grunnen til å skyte inn løpet etter boka ikke var for å opnå bedre presisjon, men å forlenge levetiden på løpet. Om dette stemmer eller ikke skal ikke jeg uttale meg om, men dette kom fra en børsemaker jeg har stor tillit til. Med innskyting etter boka mener jeg noe slikt som skyt, puss, skyt, puss and so on i en 10-15 skudd. Så kan du skyte 3 skudd, puss, 3 skudd, puss noen ganger, så øke til 5 skudds intervaller. Esensen er MYE puss i starten, samt ikke på noen måte varmskyting av løp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...