Jump to content

Glock 26 til spesial!


Tobiassen

Recommended Posts

Havesjuka har slått til! Sitter å ser på baby glock filmer og reviews. Noen som har meninger? Trenger ikke noen endringer for å kunne brukes i spesial? Blir brukt bare fabrikkammo. Hva liker den/liker den ikke. Så en kar som sa at FMJ patroner var dårlig sort? Intersport bogstadveien adverterer at de har den på lager ser jeg.

 

Takker for all info.

Link to comment
Share on other sites

Det er altså bare millimeter det står på som må files av basepaden på magasinet?
Boksen er 125 mm høy mens G19 er 127mm høy. Det er så mye at du må fjerne hele magasinbunnen og finne noe som kan festes inne i bunn av magasinkroppen for å holde fjæra på plass. F. eks. en liten trekloss.
Ellers er avtrekksvekt' date=' totalvekt og alt innenfor spesial?[/quote']Ja. Kravene er henoldsvis 1360 gram, 800 gram og 185x125x35 mm.
Link to comment
Share on other sites

Hvilken har du egentlig mest lyst på da?

Om du har mest lyst på en 26, så syns jeg du bør gå for det. Jeg har både 19 og 26, og skyter omtrent like bra (dårlig) med begge to. Begge er morsomme panger.

Kan jo tenkes at du skyter en knøttliten millimeter bedre med 19, sånn med en gang, men nå er det vel i utgangspunktet morrofaktoren som teller mest om du vurder en 9mm Glock til spesialpistol uansett? :D

Også er det jo bare å trene, og trene og trene osv.. Morro blir det uansett!

Link to comment
Share on other sites

Som sagt morofaktorn er skyhøy med en G26 :D Har du lyst på en slik kjøp en. Regne med å ha nærmest lik null vinnersjanse i SP klassen men du kommer ha det gøy. Lade op med Magtechs 90grs FP kuler som smeller, har stor myningsflamme og gir en del rekyl :D

 

G26, åpne esken og skyt i SP. G19, file ned 2mm eller noe på bunnen av magsinet som dem sier over så er det bare ut å skyte SP. Dette fikser du enkelt med en fil. G19 får du nok litt flere poeng med, men du vinner neppe med den heller. SP klassen er helt ødelagt av kappede xesser og andre kappede 22lr våpen. Vill du vinne, kjøp en xesse få den kappa og da er du like kjedelig som mange andre, meg selv inkludert. (nylig kjøpt en kappet xesse).

 

Jeg har gått igjenom ca 12-13k ulike skudd i min G19 og 2-3k skudd med G26, er ikke noen forskjell på dem, dem spiser alt så lenge dem er mer eller mindre originale.

 

Fikk jeg kun beholde ett håndvåpen, beholder jeg G26en, pga morofaktorn :wink:

Link to comment
Share on other sites

Toppen av lista havner jeg nok ikke med noe, er morrofaktor som drar meg mot dette våpenet. Hvem vet, med endel trening kan det jo hende jeg klatrer litt oppover. Uansett blir reisen gøy :) tror nok det blir G26, den jeg løster mest etter :) har allerede fyllt ut søknaden. Skal ringe litt rundt å høre hvor dem har. Takk for hjelpen karer!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både G19 og G26, vunnet DM og KM SP med begge to.

 

G26:

kan få lengre grep på forsiden med pluss-bunner enn en G19

kan få bedre grep pga at backstrapen passer godt inni hulrommet i håndflata (knotet forklart, men anatomi på kropp er ikke min sterke side).

Passer rett i boksen som den er, og ser hårete ut med 33-skuddsmagasin i...

 

G19:

Må modde magasin for å få den til å passe i boksen (kappe magasinet sånn at det går jevnt med undersiden på pistolgrepet)

12 mm (om jeg husker rett) lengre siktelinje enn på G26

Kan, som jeg har gjort, fylle på vekt i det modifiserte magasinet for å få et tyngre våpen.

en G19 er brukandes til alle klasser/divisjoner som kan skytes med en 9mm her i Norge, så du trenger bare ett våpen (vær glad jeg ikke sitter på våpenkontoret :P ), noe som kan være greit å tenke på om økonomi er en avgjørende faktor.

 

 

uansett, gratulerer med valget av G26, steike artig våpen som går godt med det meste jeg har puttet i :-D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jo! Det burde vært delt! Om de ikke vil ha flere klasser kunne de forby 22 LR. De kan skyte fin! ;-)

 

I en ideal verden som passer for meg hadde det vært slik. Inntil videre gir jeg beng og skyter Glock 19 i 9mm og har det morro! Skulle jeg av og til klare å slå en med ei ombygd rørtang i 22, så er det enda artigere!

Link to comment
Share on other sites

Sånn er det med klasser og regler, er det tillatt så vil det bli brukt. Hadde man forbudt .22LR i spesialpistol så hadde vel "alle" gått over til 6,35 isteden, og så hadde de som skjøt 9mm i spesialpistol fortsatt klaget, bare på 6,35 istedenfor .22. :winke1:

 

Noen av dere får tromme sammen et eget Glock-stevne, så slipper plastpistolene å konkurrere mot ordentlig konkurransevåpen i det hele tatt. :mrgreen:

 

Men da blir det vel klaging på Glock 34...

 

EDIT: Bare så det er helt klart, alt dette er skrevet med godt humør. Jeg har selv en Glock på vei og gleder meg stort. 9mm i spesialpistol er kult det, men det nytter ikke å klage på hva andre bruker. Man får bare skyte det man vil og heller skryte uhemmet hvis/når man slår kappede X-Esser.

Link to comment
Share on other sites

nei 9mm er tøvete til spesialpistol. Alt for grovt og ikke egnet, spesielt i en såpass lite konkuransedyktig pistol som glock...

 

Nei da er en PPK/S i .380 betraktlig mer uhåndterbar og ubehagelig å skyte med :twisted: og da får man også den fine sidesøvelsen å prøve å finne igjen hylsene sine :wink: (slik felt skal være :P )

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt Tobiassen... dedt er å ha det morsomt og trivelig som er det viktige. (Det er derfor jeg prøver å få folk som har langt mer fornuftige spesialpistoler en den lille PPK/s sinnataggen min til å kjøpe pistoler som er mer egnet, slok som g19 og g27...)

 

Forøvrig vaar min gamle G27 med 23 magasin og pearce grepsforlenger et av de beste grepene jeg har jatt på en glockpistol og enn kombo jeg skjøt ganske bra med. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gratulere med G26.. Har en slik jeg og, og er morsomt å skyte med :-)

 

Hva Ammo liker din best?

Har forsøkt Magtech 124 og 115 Grin, Selleri&Belliot 115 gr, og Fiocchi.. Fant ut at min er mest treffsikker med Magtech 115grains. Blir akkurat behagelig rekyl og alle kulene går likt..........bortsett fra første skuddet i feltløypa da :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...