Jump to content

Div. ammo i midtnorge


Shons

Recommended Posts

Hei! Da jeg handla børse fra Alm fikk jeg med noen esker med testammo. En type fra Winchester gikk særdeles godt. Den ser slik ut:

 

TG1NUVJl.jpeg

 

Noen som vet om denne er til salgs i midtnorge? Trondheimsomerådet for å være spesifik.

 

Lurer også på dette med "billig bulkammo". Vi har jo Top shot, hvilket er billig og går godt nok i mine børser. Men det jeg lurer på er om det finnes noe som er enda mer "bulk"..? Da jeg seilte med skip borte i statene fikk man kjøpt noe som ligna melkekartonger med ammo for .22 for ca. ingenting. Der var det alvorlig billig, for å si det mildt. Men har ikke sett noe slik i Norge..?

Link to comment
Share on other sites

Takker, skal undersøke dette nermere. Ikke det at top shot ikke gjor jobben, men den er ikke 100% i børsa mi. Men god nok for trening på 50M.

 

Ser forsåvidt at du kommer ifra samma bygda som meg. Skal tro om jeg ikke har møtt deg i nabokomunen på pistoltrening?

Link to comment
Share on other sites

Det er lov å håpe, men hva får deg til å tro at ammo i bulk, enda billigere enn Top Shot til 39 øre, skal være det som fungerer 100% i din rifle?

 

Hvordan skal jeg kunne vite/finne ut av det uten å prøve? ;) Går det ikke i rifla så spiser pistolen det uten problemer anyhow! :)

Link to comment
Share on other sites

Bulk er det vel ikke, men du får kjøpt 22 ammo hos Vaabenhuset Nygaard i haltdalen. SK std pluss og SK HV HP. Ikke bulk i melkekartonger, men du får kjøpt kasse med 5000 hvis du vil. Begge disse gikk særdeles godt i min 10/22, og de går nå godt i CZ455.

 

Når det gjelder winchester i melkekartong, så prøvde jeg de også i 10/22'n. Fikk ikke 10 skudd inn på skiva på 50m, men det betyr jo ikke at de ikke går godt i et annet våpen. Bare testing kan si noe om det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...