Jump to content

Jaktdress fra xxl


JanT

Recommended Posts

Hatt dressen i noen år. Meget fornøyd med buksa. Jakka har dessverre blitt litt liten med åra :) Lett og fin dress til utpå høsten og mild vinter. Noe varm for sommer / tidlig høst.

 

Til 2500 er den er røverkjøp. Vurderer å kjøpe en til, så billig var det.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte buksa i høst, og kammeraten kjøpte hele dressen. Lett, behagelig og meget god passform for meg(myyyye bedre enn Bergansen jeg hadde). Buksa fungerer fra ca 12-13 grader og ned, blir det kaldt har jeg stilongs under. Til jakt med høyere temperaturer skal jeg ha Norrøna finnskogen hybrid, genial.

Til den prisen må det være norges beste kjøp på dress.

Link to comment
Share on other sites

Var å kjøpte denne nå nettopp.

Bedre passform på uteklær har jeg kun funnet i en Arcteryxjakke jeg fikk i bursdagsgave for et par år siden!

 

Fikk 1500 i julebursdagsgave hos Xxaxx til bruk på jaktdress (tror han var lei av bråkeklærne mine :mrgreen: )så la bare en tusing til og vips. RØVERKJØP!

 

Gleder meg til å prøve denne 8)

Link to comment
Share on other sites

Ser på beskrivelsen at buksa er foret med flanell.

Dette er jo et bomullstoff, og vil ikke det holde på fuktighet og gjøre at buksa blir klam hvis en er varm og svetter en del?

 

Uansett et godt tilbud, spørs om det ikke blir en trondhjemstur i morgen...

 

Noe av det mest positive med denne buksa er at den tørker fort er min erfaring etter tre måneders bruk. Som sagt i 18-20 grader i polen så ble det noe klamt, men ikke verre enn Bergansbuksa jeg har hatt.

Link to comment
Share on other sites

Da er trondhjemsturen til XXL unnagjort og ny dress henger i skapet :D

Den virker bra gjennomtenkt og ytterstoffet er ihvertfall noe av den mest lydløse jeg har vært borti når det gjelder "tex"-plagg.

Ble noen bokser 9mm også selv om prisen ble kr 2.- pr skudd ...

Link to comment
Share on other sites

(Flanell for meg var pyjamasene vi brukte som barn)

 

For meg også... og noen traumatiske minner om "Flanellograf" i søndagskolen :?

 

- Jeg har lyst til å si at jeg i ettertid av å ha postet "flanell-posten" min har irritert meg en hel del. Jeg synes den posten bærer litt preg av "besserwisser"

Jeg håper du ikke følte det slik, selv om jeg desvere må innrømme at jeg er en :cry:

 

Uansett ber jeg om unnskyldning for en for dårlig tone i posten, og det eneste formildende var at den ble postet fra min bitte lille I-phone, som ikke innbyr til lange poster.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har brukt dressen nå i ca 1,5mnd. Vert i svergie på villsvinjakt i minus grader med storm i vindkastene og postert i åpne tårn. Med ull og Forsvarets "koma" genser under var det mer enn komfortabelt :) Men jeg er en over gjennomsnittet varm person og det skal ikkje mangen pluss gradene til før eg blir klam på beina når eg bruker denne buksa!

Men det er det eneste negative eg har å komme med til nå :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...