Jump to content

.32 H&R Magnum ladedata-nå med bilder.


Gunman76

Recommended Posts

Takk for tips og link. Det vil nok i all hovedsak bli long som brukes i denne også, en smith model 16 forøvrig. Men jeg kjøpte meg 100 hylser i mag bare for å kunne skyte det litt innimellom.

Har du noen gode tips om kuler i long da? Jeg har H&N wc kuler men føler at en revolver fortjener patroner i form av swc eller rn innimellom. Mailet til han Clarry for en stund tilbake men jeg bør vel helst ringe han slik jeg forstår nettsiden....

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker en Saeco kule på 118 gr med en god dose N340 bak i ei 32 long hylse.

Jeg har også en Sako Triace i 32 long som jeg mater med wadcuttere på 95 gr.

Denne kula ,også en Saeco går godt både i revolver og pistol.Ladninga med wadcutterkula er 1,5 gr N 310

Link til Saeco:

http://www.redding-reloading.com/online ... lds-charts

bruker kule nr 322 og323

Link to comment
Share on other sites

Hornady 85 grs XTP kula ville jeg ikke ladet med 310 og 320. N110 og H110 er ganske like i brenn hastighet, men min erfaring med H110 tilsier at ladevekt med det til vanlig ligger mellom 10 og 15% høyere, enn N110. Så om du går ned 3 grs på din N110 ladning i forhold til dataene for H110, burde du ha et greit utgangspunkt.

Har selv 11,0 grs H110, som er brukt i en Ruger og ladet opp til litt over 9 grs med H110, begge med Hornady 85 grs.

Link to comment
Share on other sites

prøv med en kule rundt 115 ( hunters cast eller liknende)legg bak en dose 3n37 4,5 -5,0,dette vil gi en faktor på rundt 120 noe som jeg vil påstå er nok for dette kalibret da hardere kost vil resultere i utvidede hettelommer og hylse sprekk,det er nemmelig ikke våpnet som er begrensningen i

når det gjelder dette kalibret det er mangelen på messing rundt hettelommen.

OBS,glemte opprinnelig spørsmål hornady xtp 100grains/312 gir med 5,5 grains 3n37 f= 100

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bruker 7,5 grains N110 i 32 H&R Mag hylse fra Starline ( IKKE 32 LONG HYLSE !!!!! ) bak en 115 grains støpt blykule.

 

Dette gir greie jevne ladninger med helt OK presisjon til westernskyting.

 

I Ruger eller andre solide våpen kan du nok øke opp til 10 grains N110, men det er slik jeg ser det ikke noe "å hente" med å bruke mere krutt. Dette er jo en "liten magnum" uansett. :P Du skal lavt i kruttmengde før kula ikke går gjennom pappen på 25 meter. :lol: Derfor bør du prøve deg fram til du finner den ladningen som gir presisjon i ditt våpen, det er det eneste du behøver å tenke på egentlig. Hvis "faktor" er et tema har du kanskje feil våpen i utgangspunktet? :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Tja, bildet sier jo sitt. Mye "ostepop" ergo for lavt trykk med 8,4 N110. Bare å øke den der ja....

 

normal_image~6.jpg

 

Er det noen som selger 32 mag fabrikkammo? Hadde vært gøy å kjent på en referanse, er jo ikke mye magnumfølelse i den patronen der. Veldig fin å skyte med da, men trykket skal opp. Kommer uansett ikke til å forstue håndleddet med 32 mag. Revolveren går ekstremt godt med 32 sw long så magpatronene er jo bare for å eksperimentere litt på si ;-)

Link to comment
Share on other sites

Tror det kan være svæært vanskelig å få tak i fabrikk ammo til 32 H&R mag og den ble laget for at også de ganske spinkle H&R revolverne skulle tåle trykket. S&W, Ruger og DW er atskillig mer solide og tåler noe høyere trykk, så fabrikk ammo er ikke en 100% standard for annet enn H&R våpen.

 

Sjekk ut loaddata.com, (du må abbonere) finner sikkert en del tata der.

Link to comment
Share on other sites

Ikke mange som har ferdigrullet 32H&R mag. Det finnes men må nok bestilles. Noe bortkastet å kjøpe det også for ladningene er rimelig astmatiske.

 

Da kaliberet opprinnelig kom var intensjonen et den skulle matche .38+P+ ladninger i "stopping power" men med en behageligere rekyl. Et selvforsvarsvåpen for damer var noe av tanken. Har i liggende noen gamle eks av Guns&Ammo der det er foreslått ganske heftige ladninger som får denne .32kula til å frese av sted som en HotRod!

 

Problemene oppstod fordi Harrington & Richardson sine våpen ikke tålte de opprinnelige ladningene, og fabrikk ammo ble "noe" redusert i forhold til det som var tenkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

kronograferinger fabrikk ammo 32 h&r long magnum

federal 95 grains lead bullet

fem skudd med avs 974 fps,es 22,5,gir da en håreisende faktor på hele 92,5( til sammenlikning gir 115/313 hunters cast foran 4,7 grains 3n37 f=119)

obs skutt i s&w m16

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Gammel tråd men var ute og prøvde .32 mag igjen her om dagen.

Ladet da med 4.8 grains N340. Det var nok et mye bedre alternativ.

Den forsøker å oppføre seg som en magnum, tydelige flammer og litt rapp i rekylen men den klarer jo liksom ikke å produsere noe energi å snakke om i hånda.

 

Uansett, den patronen var veldig morsom å skyte med så nå blir det mer magladninger og ikke bare s&w long fremover.

Tenkte å prøve den .32 rn kula fra H&N, xtp blir dyrt i lengden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...