Jump to content

Frakt på trofeer fra Namibia til Norge via Danmark


villreinjegeren

Recommended Posts

Fikk denne mailen i dag:

Kære Hallgeir Gravrak

 

mit navn er Marlene Jürgensen, det er mig der driver firmaet Labrador Cargo i Danmark. Vi er en speditionsvirksomhed med speciale i trasnprot af jagttrofæer fra hele verden. Faktisk er det det eneste vi laver :-)

 

Vi er stolte over at være den europæiske partner til Pronto Global i Namibia. Sammen arrangerer vi transport af trofæer med container fra Namibia, som vi leverer i hele EU / Norge og Schweiz. Vi tømmer i Danmark.

 

Pronto har fået en sending på lager til dig fra Tau Taxidermy. Jeg vedlægger dig her pakkeliste for dig at kontrollere.

 

Vi kan tilbyde dig fragten for DKK 13128,-

 

I denne pris er følgende inkluderet:

 

Afhentning, emballering og alle nødvendige eksportpapirer fra Namibia, søfragt til Danmark, alle veterinære tilladelser, terminalgebyr på havnen, fragt til Norge, indfortoldning i Norge og levering direkte på din adresse i 2345 Adalsbeuk.

 

Jeg har også inkluderet forsikring for DKK 30.000.

 

Forsikringen koster 0,5% af følgende udgifter

Trofæafgift, konservator, emballering og fragt.

Den udbetaler hvis trofæerne mod forventning skulle bortkomme under fragten, eller den dækker udbedring ved en norsk eller dansk konservator, skulle dine trofæer blive beskadigede.

Forsikringssummen kan naturligvis skrues op eller ned efter ønske.

 

Vi forventer næste container en gang til foråret.

 

Hvis du accepterer denne mail, sikrer du dig en plads til dine trofæer i den næste container.

Link to comment
Share on other sites

Jeg landet på samme firma, en full montasje av Oryx, skalle på plakett av Oryx og Blue Wildebeest, et sebraskinn og et Wildebeest skinn....rundt kr. 9000,-

 

Tror ikke en finner noe bedre/billigere fra Namibia.....men samkjöring av hjemsendelse av trofeer er nok veien å gå hvis mulig..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Vi har blitt enige om å sende trofeene til kompisgjengen min som var der senere en meg i samme kassa som mine trofeeer, det blir litt forsinkelse på mine men det gjør ingen ting hvis vi kan spare penger samlet på dette.

Labrador har ytet kjempegod service hele veien, og jeg snakket med henne på Villmarksmessen og bekreftet at dette var i orden.

Så nå får vi fylt opp kassa med noen kilo ekstra og det er jo greit når vi alikevel må betale for 142 kg selv om virkelig vekt bare er 45 kg.

Vet ikke helt når disse trofeene kommer men regner vel med ca sensommer.

 

Og lysta på en ny tur til Namibia skriker i kropp og sjel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...