Jump to content

Har altfor lyst på Stag Arms 3GL


Fantaboksen

Recommended Posts

Heisann!

Jeg tror jeg begynner å nå midtlivskrisen, for nå har jeg så fryktelig lyst på alt våpen/villmarksrelatert jeg finner! =)

 

Nå er det Halvautomatisk rifle som hovedsaklig kan brukes til NROFskyting, men etterhvert også til Dynamisk det skal invisteres i.

Jeg har litt begrenset erfaring med alt som ikke er boltrifle eller pistol (unntatt de fleste våpnene som florerer i forsvaret)

I tillegg er Jeg links-skytter og ønsker derfor en rifle som tilpasset oss "bakvendte", og da dukket Stag Arms fort opp.

 

Jeg har lest en del reviews og 3G(L) versjonen har fått veldig mye skryt, kanskje med unntak av for kompensatoren.

Det finnes jo også de som mener at reviews ofte er "bestillingsvare" for å få opp kjøpstallene, men det vil jeg ikke spekulerere i.

 

Jeg har egentlig nesten bestemt meg, men samtidig lurer jeg litt på hva deres mening er angående denne rifla.

 

Input? =)

Link to comment
Share on other sites

Kan istemme at det er mye våpen for pengene. Og det stemmer at compen ikke er den beste. Det første jeg gjorde var å bytte ut den med en JP. Bortsett fra det så er den "stevneklar". Du gjør ikke noe galt ved å kjøpe en slik.

 

 

Nei, det er veldig godt å høre.

 

Hvordan er den presisjonsmessig i forhold til andre tilsvarende rifler?

 

Og bruker du linksversjonen?

I så fall, hvordan synes du det fungerer? =)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er linksskytter, men valgte å kjøpe den i høyreutgave. Dette har aldri vært noe problem for meg, eneste er at jeg har måttet montere dobbeltsidig sikring.

Hjemmeladinger med 52grs Nosler Comp går veldig bra. Der står den ikke tilbake for noe. Når det gjelder fabrikk så er det litt opp og ned. Noe går den bra med, andre kaster den over hele skiva. Men det er gjerne sånn med de fleste våpen. Noe liker de, noe liker de ikke.

Det som skrives om JP compen til NROF er sikkert riktig. Jeg skyter dynamisk så der er det ingen problem. Men det finnes jo en mengde comper på markedet som vil gjøre en bedre jobb enn originalen som sikkert vil være tillatt til NROF om det er målet.

Link to comment
Share on other sites

Det sier jo litt seg selv, er man en god skytter så trumfer det over merket på rifla. Men om en kun skal sette riflene opp mot hverandre så vil jeg fortsatt påstå at en Jp overgår Bm, dpms og stag. Viktigeste er å ha det morro, skyte mye med våpnet, er da man får resultater. :)

Link to comment
Share on other sites

Har unnet meg en liten julepresang til meg selv iår, en Stag Arms 3G.

Har akkurat fått den i hus og venter på kikkertringer fra statene.

Grei finnish, og med ett ekstremt lett avtrekk. Skal komme tilbake med testresultater til helgen...

 

Så veldig fin ut den ja, fått deg en flott børse der ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...