Jump to content

Sleiden stopper ikke ved siste skudd på x-esse sport


runev78

Recommended Posts

Jeg var på banen i går med min nye bruktkjøpte x-esse sport.

Supert våpen, og fin pressisjon.

 

Skal jeg sette fingeren på noe må det være magasinet som er i plast, og at det ikke var super enkelt og sette dette inn.

Litt tungvint var det å få ut magasinet etter utskutt serie. (det er vel kanskje slik med anatomiske grep)

 

MEN "problemet" var at sleiden stopper ikke ved siste skudd, jeg kan dra sleiden manuelt, så låser den seg.

 

Fjæra i magasinet (som sleide låsen benytter) virker fint ser det ut som.

Ser også ut som selve låsen ikke er slitt.

 

Noen som aner hvorfor dette skjer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk byttet et av de to magasinene som var med på min Norèn-modifiserte X-esse, men problemet mitt var motsatt - sleiden stoppet bak mens det ennå var et skudd igjen i magasinet.

 

Det er en liten pinne på venstre side av magasinet, som blir ført opp av fjøra på magasinet etter hvert som det tømmes. Det er denne som skal komme borti selve sleidestoppen, slik at den aktiveres. Sjekk at denne står helt oppe når magasinet er tomt.

 

Plastic fantastic :?

Link to comment
Share on other sites

Har opplevd dette med min xesse, da har det hovedsakelig vært svak ammo slik jeg har oppfattet det.

Det som dog hendte på forrige feltstevne var at pistolen låste seg i bakre stilling på nest siste skudd og det siste skuddt i magasinet spratt ut, dette hendte tre ganger, antagelig skyldes dette at magasinet er utslitt (antar et sted mellom 5 o7000 skudd)

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske at det fantes magasiner i stål, mitt inntrykk er at avleiringene av kruttslam/fett gir større friksjon mot tilbringeren i disse plastmagasinene enn det gjør i stålmagasiner. Mulig magasinfjøra og er i slappeste laget. Pusser vertfall disse plastmagasinene mye oftere enn jeg gjør med stålmagasiner, da fungerer det greit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...