Jump to content

Snøcamo til Eberlestock ?


Dagl

Recommended Posts

Hei!

 

Ifjor kjøpte jeg meg en Eberlestock X1E.

Jeg vil gjerne ha ett snøtrekk/regntrekk til denne, og ser på hjemmesidene til Eberlestock at ett slik finnes.http://www.eberlestock.com/Backpack%20Accessories.htm

 

Men Winge ser ut til å ha de som er brune/røde, men ikke de med snøcamo som jeg ønsker.

Er det noen som vet hvor en kan få kjøpt slikt?

 

Eller får en bare sette igang å sy selv?

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Midway var stedet, takker!

Fant den der.

 

Men jeg ser også mulighetene med linkene til Balter..

Ble veldig tankefull rundt den ponchoen, den burde kunne lett moddes til snøkamo for å beskytte våpen og sekk....

 

 

Hmmm..... må tenke litt på det, faktisk!

 

Mange takk for råd.!

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Til snøkamo for mkn Eberlestock fant jeg fram et stretchlaken til jentungens barneseng (110 cm ?) og dro over hele sulamitten.

Suverent!

Som kun snøkamo hadde jeg tenkt å få ØHK til å sy ett trekk av laken, men hun nektet ordren... :lol:

Lite stretchlaken vil jo gjøre nytten. Man får det over gevær i kogger og hele greia (trenger ikke dekke kogger under sekk) ?

 

Men jeg tenkte også å kombinere med regntrekk, og da hadde det originale vært bedre.

 

Eller finn en annen forhandler i usa. I Sverige mener jeg dem har godt utvalg. Flere butikker som selger også,siden importøren ikke prøver å ha monopol på disse tingene ;)

Jeg så på hjemmesidene til Widforss i Sverige, som jeg fant en referanse til ett sted.

Men der fant jeg ikke trekket, mulig jeg lette for dårlig?

Har du noen linker til slike butikker, eller forslag?

 

Du kan også bestille rett fra nettbutikken til Eberlestock

 

http://www.eberlestock.com/miva/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=E1&Category_Code=AC

 

Dette er også en mulighet, og såvidt jeg ser billigere. Men jeg har ikke bestilt noe særlig fra "det store utland over dammen" før. Hva er dine erfaringer med forsendelse (hvor lang tid...), toll, fraktomkostninger etc.?

 

En annen ting jeg har tenkt på.

Er regntrekk/snøkamo til Eberlestock veldig frasete?

Ett regntrekk er jo normalt ikke lydløst, noe jeg er klar over. Jeg tenker å bruke dette til toppjakt i skogsterreng. Dersom disse trekkene ikke egner seg, vil en løsning à la @spets være like aktuell som rent snøkamo trekk, og heller kjøpe en annen farge for å bruke som rent regntrekk.

Hva mener de som har ett slikt trekk om dette?

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Hva med å kjøpe et stretch tisselaken? Det er jo både hvit, relativt lydløst og noenlunde vann-/snøtett.

 

F.eks: fra Kid - http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=512006001

 

For 90 kr burde det være hvert å prøve i alle fall.

 

Har brukt dette til min eberlestock nå i tre sesonger. Fikk sydd inn justerbar snor sammen med strikken. Er lydløst og vanntett :wink:

Link to comment
Share on other sites

Man får det over gevær i kogger og hele greia (trenger ikke dekke kogger under sekk) ?

 

Just presis. Dekker kolbe over sekk, og rundt og under inn mot "pipedelen" av koggeret.

Jeg ble såpass fornøyd at jeg egentlig ikke gidder å kjøpe meg et.

Tisselakenet må jeg derimot ta en ekstra kikk på, selv om det sjelden regner da jeg er på toppjakt...

Link to comment
Share on other sites

Suverent, her kom masse tips!

Skal ta en titt på tisselakenet, og vanlig stretch-laken.

Ser at det ikke er noe problem å få tak i det originale til Eberlestock-sekken, men til såpass billig pris er begge disse verdt ett forsøk...

 

Takker igjen for alle råd!

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...