Jump to content

Byggekvalitet på boltmuffen til T3


razumny

Recommended Posts

Jeg har lest endel omtaler av Tikka T3, og jor mer jeg leser, jo mer blir jeg overbevist om at det er den jeg skal gå for.

 

Det er endel som kommenterer at dekselet på sluttstykket ("bolt shroud") virker som om det er litt billig, og jeg lurte på om det var noen som hadde noen synspunkter på det? Ser ut til å være rimelig enkelt å bytte ut, så det burde ikke være noe problem om så, jeg bare lurer.

 

Edit: Endret tittel.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for presisjon, alltid noe å lære, og til tross for at jeg har sendt noen tusen runder mot mål, har jeg svært lite teoretisk bakgrunn. Nå som jeg skal kjøpe min første rifle (en T3, til sommeren), endrer nok det seg...

 

Har aldri demontert sluttstykket på noe annet enn AG3, men har sett endel videoer av folk som har gjot det, og det ser tilforlatelig enkelt ut.

Link to comment
Share on other sites

Tikka T3 har fått et rykte som plastbørse. Den er ikke mer plast enn mye annet på markedet,- og plasten er forholdsvis stiv (stokken osv.). En del folk har fått det for seg at denne rifla,- med normalt meget bra presisjon og avtrekk rett fra eska, og glatt boltgang,- er en plastbørse. La de som mener dette få mene hva de vil.

 

Et annet våpen, som Sako Quad er relatrivt sett i forhold til Tikka T3 MYE MER plast - men det er det ingen som snakker om. Jeg har begge dise riflene,- og er kjempefornøyd :-)

Link to comment
Share on other sites

Dette med plast i Tikka T3 oppfatter jeg som et svært oppkonstruert problem av de som ikke liker Tikka T3, har ennå ikke hørt om ei boltmuffe som er ødelagt, kun magasin som lenger opp. I mine øyne er Tikka T3 ei helt topp jaktrifle, er kanskje derfor den er solgt i bøtter og spann og. (jeg har ikke Tikka T3 selv bare så det er sagt, men har håndtert flere)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...