Jump to content

SNO med aktiv minkforvaltning på Smøla


Nilsen308

Recommended Posts

Vil ikke ha profesjonelle jegere. Det er en farlig veg

Jeg er enig. Men kanskje SNO kan tilrettelegge for økt uttak av smårovvilt og bekjempelse av fremmede arter, for eksempel ved utlån/utleie av feller, kurs i oppsporing/lokalisering av illgjerningsdyrene, og samarbeid med jegerforeninger og grunneiere om "rovviltkort" i kommunen? I tillegg til eventuelle skuddpremier og andre rene økonomiske tiltak, selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at hvis SNO hadde hjulpet til med tilgjengelighet på områder hvor man kunne bedrive denne jaktformen så hadde flere deltatt.

 

Jeg ser for meg at de kunne etablert egne områder hvor det er lov med fellefangst, og enkelte områder hvor det og er lov med tradisjonell jakt. Dette med stående avtaler med grunneiere. Bør vel ikke være så vanskelig å få til..?

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å vanskelig Fredrik.

Eg sendte inn en søknad om å få bruke kollavåg som er et friluftområde på askøy som styres av bof. Søknaden lød som følge ''vi ønsker ikkje jakt på våres områder'' De vil si i mine øyne at de ikkje vil ta ansvar for fuglefredingområdene sine, at minken er velkommen til å herje fritt.

 

No jobber Njff med å få snudd holdningen deres, her er jmonsen inne å herjer litt også.

 

Eg kunne tenkt meg et sertvisert opplegg for å få jakte på deres områder, så ikkje kem som helst kan hive haglen på ryggen å styre på sånn som de ønsker. Men BOF bør virkelig åpne øynene å la de som ønsker å gjøre en jobb få lov, selv i hekke tid. Minkjakt er krevende å enormt spendene.

Link to comment
Share on other sites

trur no at alt er vel ikkje sagt om problema deira på smøla

 

http://www.nrk.no/mr/oter-plagar-86-ar- ... 1.10871726

Tidligare i år fortalte eg litt om "for mykje havørn": der temaet var hva den steller i stand langs kysten.

Det er ikkje berre minken åleine som skal ha en trøkk men alle predatorer, fredet eller ei!

Flott at noen vil bekjempe minken, har man holdt på nokre år og meiner at den siste er tatt? og trapper ned,,startar kampen på nytt.

Fleire stadar i norge har dei prøvd å få vekk minken utan å lukkast,,

 

 

 

 

 

http://ajungilaq.blogg.no/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...