Jump to content

Jakthunder vs vestkant puddler?


Finskstøver

Recommended Posts

Her finner dere en link om hvordan en "gal elg" har løpt litt etter en hund på sognsvann:

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article2183809.ece

 

Så fort dette skjer blir elgen avlivet, hva skjer så når en av våre jakthunder blir angrepet og drept av ulven? Ingenting, det er jo ulvens rett!

 

Hadde dette hvert i menneske verden hadde det blitt ropt rasisme på høyt nivå, men så lenge det er våre firbeinte er det greit!

 

Er en jakthund mindre verdt en en vestkant puddel?

Link to comment
Share on other sites

Her finner dere en link om hvordan en "gal elg" har løpt litt etter en hund på sognsvann:

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article2183809.ece

 

Så fort dette skjer blir elgen avlivet, hva skjer så når en av våre jakthunder blir angrepet og drept av ulven? Ingenting, det er jo ulvens rett!

 

Hadde dette hvert i menneske verden hadde det blitt ropt rasisme på høyt nivå, men så lenge det er våre firbeinte er det greit!

 

Er en jakthund mindre verdt en en vestkant puddel?

 

Lurer på om ikke en gal ulv på sognsvann også hadde kvalifisert for avlivning.......

Link to comment
Share on other sites

Avlivingen av "den gale elgen" viser igjen menneskets dårskap.

Her surrer et menneske rundt i skauen med sin slemdalshamster, uten den minste kjennskap til hvilken årstid det er i forhold til "gale elger".

Det er vel alment kjent at mennesker blir litt gale når det nærmer seg paringstid, det er ikke skuddpremie på "bygderåner" av den grunn :lol:

Link to comment
Share on other sites

At det skjer på sognsvann er jo netteop det som gjør at dyret blir avlivet, om dette hadde vært ett rådyr så hadde det blitt avlivet. I våre områder, har vi (nesten) daglig problemer med ulv som angriper hunder og sau, men dette er ikke skadedyr siden det skjer på landet (100 m. fra husveggen)!

 

Kan ikke disse "dyrevernerene" som driver å setter ut ulv, sette ut en ulv i nordmarka, så kan vi se hvor lenge den får leve før den blir betegna som ett skadedyr?

Link to comment
Share on other sites

Dette var i 2005, Nordmarka er i Ulveområde, likevel er det vel det eneste ulveområde hvor det ikke har etteblert seg ulv(rett meg om jeg tar feil)?

 

Forskeren fra NINA sier jo det er ett bra område for ulven, likevel slår den seg ikke ned der, hvorfor?...

 

Syns det er betenkelig at ulven kommer til i alle andre ulveområder, men ikke dette.....

 

Mulig jeg er naiv?

Link to comment
Share on other sites

dette er et bevis på at elg er farlig.

la oss utrydde den!

hva skal vi med elg? de spiser vegetasjon, sparker hunder, spiser vegetasjon, osv. nei skyt alle!

 

(til de som ikke skjønner at det er ironi, vel....)

 

men helt egentlig mener jeg elg er en større fare for folk enn det ulv er. men ser ingen grun til å utrydde elgen fordet......

vi kan godt diskutere dette litt ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe mulig jeg har blitt litt missforstått, er ikke for å utrydde ulven, men alt med måte.

 

Reagerer på at det i enkelte områder dukker opp ulveunger som troll av eske, mens det i andre områder ikke blir observert ulv på årevis, selv om disse områdene er like godt egnet for ulven (ifølge NINA forskere).

 

Reagerer også på at en elg blir avlivet på stedet fordi den løper etter en hund, men hadde en jeger hadde skutt en ulv i angrep på hunden sin, hadde han mest sansynlig hatt mindre rettsvern enn en voldtektsmann.

Link to comment
Share on other sites

Dette var i 2005, Nordmarka er i Ulveområde, likevel er det vel det eneste ulveområde hvor det ikke har etteblert seg ulv(rett meg om jeg tar feil)?

 

Forskeren fra NINA sier jo det er ett bra område for ulven, likevel slår den seg ikke ned der, hvorfor?...

 

Syns det er betenkelig at ulven kommer til i alle andre ulveområder, men ikke dette.....

 

Mulig jeg er naiv?

 

Naiv er du nok ikke, men det er jo hyggelig å se at ulven faktisk følger Oslo bystyres pålegg om at den ikke skal etablere seg i Nordmarka... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...