Jump to content

NM Bane nå.


Barbaren

Recommended Posts

Hm, søkte men fant ingen tråd på denne. Er det bare feltskyttere her? Eller er feltskyttere bare større i kjeften enn baneskyttere? Jeg har fulgt med litt på livevisningene og kan faktisk kjenne på spenningen. Jeg fikk lyst til å ta turen for å skyte et par tre dager, men når jeg la det frem ved middagsbordet så ble det blankt avvist. Da blir det livevisning på nett for meg.

Link to comment
Share on other sites

Baneskyting blir litt kjedelig for min del, liker feltskyting fordi det er litt mere variert, ikke har jeg noe våpen å stille opp med på finpistolsiden heller......hadde nok ikke gjort det så bra med en GSG 1911 med 3,5 kilos avtrekk hehe

Link to comment
Share on other sites

Jeg er altskyter. Men fra å være ren feltskytter har jeg blitt mer og mer begeistret for baneskyting. Skal nok til Hamar/Terningmoen neste år, men det blir nok mitt siste felt-NM utenfor Midt-Norge. Merker også at for meg med mer enn fulltidsjobb, går det ut over nivået når en sprer seg på alle øvelser og våpen.

 

http://www.nm2013.no/

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er sant, selv så vil jeg holde meg til spesialpistol, revolverfelt, Mag1 og militærfelt, synes det blir mer enn nok ;)

 

Joda jeg har skutt brukbart med GSG`n, men den trenger sårt en avtrekksjobb og noen bedre sikter :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det går jo en grense et sted for hvor mye man kan holde på og hvor mye man er villig til å ofre. Jeg synes felt er himla morsomt, men det synes bane er også. Jeg skyter fin og grov med GSP og militær med CZ75. Har vurdert revolver, men skjønner ikke helt poenget når det ikke er faktorkrav i felt. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Joda, i de andre klassene så handler det om hvor godt våpenet er og hvor god skytteren er til å skyte. I revolver så handler det om hvem som kommer nærmest ei ladning som er akkurat kraftig nok til å bryte pappen. Om kruttmålet henger seg litt og holder tilbake 5-6 korn, så kan man finne prosjektilene sittende i pappen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hm, søkte men fant ingen tråd på denne. Er det bare feltskyttere her? Eller er feltskyttere bare større i kjeften enn baneskyttere?

Nå er det jo ikke akkurat full fest in i feltnm 2013 tråden heller da...;-)

 

Nei, det har du rett i, de andre skytterne bruker kanskje tiden på banen isteden for på nettet.

 

Dere må gjerne mistolke meg, men jeg forsøker ikke å sette bane og felt opp mot hverandre. Dette skulle være en tråd om bane NM og ikke felt vs.bane

 

Skulle gjerne vært der, er jo morro å treffe pistolskyttere fra land og strand. Sikkert god stemning. Noen som er der som kan komme med et innspill?

Link to comment
Share on other sites

Du kan absolutt bli bitt av basillen når det gjelder baneskyting. Der ser man hele tiden hvor mye forbedringer en har og det kan gi blod på tann.for min del er det bare snakk om å velge bort noe pga av skrantende helse og økonomi så da blir det felt enn så lenge. Hvis trenden med frimerker i skogen utvikler seg enda mer kan jeg finne på å gjøre motsatt, og velge bort felt etter hvert. God sommer ! :D Gleder meg til ei uke i Stavern snart....

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg skal skyte Bane NM, Halden PK stiller med 6 skyttere onsdag og fredag samt 4 skyttere på torsdag. Men grunnet en senebetennelse i armen blir det skutt raskt så sisteplassen er nok min, men ikke er jeg lei meg for det. Er der for å lære og se hvordan større banestevner funker:wink:

Link to comment
Share on other sites

Baneskyting er overhodet ikke kjedelig. Men det er nå min mening. Det er hele tiden rom for forbedringer og nye utfordringer i de forskjellige programmene. Jeg satser mest på bane og tar feltløypen som en morsom avkobling. Fordelen med felt er at du ikke har poengringer på skivene og det er ikke så vanskelig å fylle løypen samt at det er ikke så mange skyttere på standplass samtidig. På bane står man tettere og er flere skyttere på standplass og det kan bli mer press å den enkelte skytter.

 

Jeg har nettopp skutt på mitt første NM på Løvenskiold og det er ganske utfordrende å skyte samtidig med 59 andre skyttere samtidig men fryktelig morsomt!

Link to comment
Share on other sites

Opplevelsen er nok ulike for oss to men det jo det som er det fine med pistolskyting, det finnes som regel enn eller annen skytemåte for de de fleste av oss.

 

Opplevde mitt første bane NM og første banestevne utenfor klubben i går og det var jo akkurat det, en opplevelse. Noe å ta med seg videre. Aldri brukt elektroniske skiver før, ikke vant med lys som regulerer skytetid, savnet av ringer på duellskiva osv. Nå havnet ikke jeg i bunn av lista av den grunn, der havnet jeg fordi jeg ikke er bedre med en hånd.

 

Baneskytingen i går, joda, er masse folk ved sidene av deg, men det er jo vegger som beskyter mot hylser og tak og vegger som skydder mot en del vær og vind og gulvet er rett og fint så man kan bruke den perfekte skytestilingen som er innøvd.

 

Det hele var en positiv opplevelse, glade funksjonærer, fint vær og ellers virket det som om det funket fint på plass. Takk til arransjør for onsdagen og jeg kommer tilbake i morgen og avner da enda lavere på lista. Men noen må vare i bunn i begynnelen, får satse på å vinne neste år :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...