Jump to content

Nighthunter og Nextorch ettersøkslykt. Testet.


G.Larson

Recommended Posts

Eg ville nok heller ha kjøpt ei LED lykt til det der bruket. Då har du betre batterilevetid, godt lys og billigere..

Det finst ein del taktiske lykter med feste til rifle/pistol og det trur eg må fungere bra. Dessuten får du utskiftbare batterier på dei, så hvis du går tom, er det berre å bytte batterier.

 

Hvis du kikker i den lommelykt tråden som er her inne, så finn du nok ein del tips der. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har prøvd Nighthunter'en fra Winge nå. Gir meget godt lys ut til 80-90 m og det er vel godt over max for

griseskyting i mørket.

20092008122353ARIR813NbF6G.jpg

 

Har også prøvd NexTorch og den gir faktisk ett mye bedre lys både i rekkevidde og opplyst område.

Dette blir lykta jeg går for på grisejakta i Litauen. Bilde kommer når den er montert på børsa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da er Nextorchen testet på jakt i Litauen. Fungerte ypperlig og ga ett fantastisk bra lys ut til ca. 100 m. Tålte også fint rekylen i en .375 H&H. Montasjen kjøpte jeg fra racerback.se. http://www.racerback.se/faesten-18mm-p-186.html

Dette fungerte også veldig bra og satt dønn fast under hele jakta.

 

Nighthunterlykta fra Winge ble lånt bort til skjørtejeger under jakta i Litauen. Den er vi ikke fornøyd med i det hele tatt. Lysbryteren på musehalen datt av før lykta ble tatt i bruk og improvisasjon måtte til.

Link to comment
Share on other sites

T9 med 110 Lumen, hmmm det var slettes ikkje værst nei. Har sett på dei Kongsberg lyktene, som blir solgt, dei ser overraskende like ut som dei Nextorch lyktene. Men skal sjekke dei ut seinere. Har ein lokal butikk her med Konsgsberg lykter.

 

Men fanden, eg må ha meg ei feit LED lykt til ein overkommelig pris. Det må bli julepresangen i år. Såg ei HID lykt på tilbud, bra lys, men ufattelig dårig lyskjegle. Og så er det uansett ikkje LED... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har vert på en del ettersøk for viltnemda i kommunen. De lyktene vi bruker har en oppgitt lysstyrke på 500 lumens xtremt bra lys bedre enn i mag. charger. oppladbare stang batterier med 220/12 volts ladere. Jeg har lykten montert på kikkerten syntes det ble bedre lys når lyskilden var bak objektivet på kikkerten. Har også løps montasje men jeg ville ikke at det skulle bli skader i blåneringen. Tror vi betalte 1800,- for lykte pakken.

Har friskmeldt og avlivet hjortevilt ved hjelp av lykta på inntil 150 meter.

Link to comment
Share on other sites

110 lumen? Da knøler jo flere av Fenix-ene mine (og NiteCore) denne fullstendig - i en mye mindre pakke...

 

Xenon gir mye bedre lys for å se ting i naturen enn led fortsatt. Ville vurdert 110 xenon lumen som omtrent like verdifult som 200 fra en led ute i skogen.

 

Jeg ville nok brukt noe annet enn Nextorchen, men jeg har et par lykter å velge mellom :oops:

Link to comment
Share on other sites

Nighthunterlykta fra Winge ble lånt bort til skjørtejeger under jakta i Litauen. Den er vi ikke fornøyd med i det hele tatt. Lysbryteren på musehalen datt av før lykta ble tatt i bruk og improvisasjon måtte til.

 

Sendte en mail til Winge og forklarte problemet. Dagen etter kom svaret: Ny lykt er på vei i posten. Bra service. :D

Da er nok sjansen stor for at jeg blir fornøyd med den lykta også.

Link to comment
Share on other sites

110 lumen? Da knøler jo flere av Fenix-ene mine (og NiteCore) denne fullstendig - i en mye mindre pakke...

 

Det stemmer sikkert det,men som sakt gav denne ett helt fantastisk lys ut til 100 m og jeg har ikke det helt store behovet for å skyte på lengre hold enn det i mørket med lykt. I tillegg synes jeg xenonpæra gav ett bedre lys enn ledpærene på ei anna lykt jeg har sett. En annen ting er jo det at den blir bare brukt en og annen gang i utlandet.

Link to comment
Share on other sites

Becett

Kva merke er det på den ettersøkslykta med 500 lumens?

 

Lykta heter G&P 500 og er produsert av G&P. G&P Begynnte med å kopiere surefire lyktene men har begynnt i ettertid og produsere sine egne lykter. Jeg er i alle fall meget fornøyd med lykta å jeg har formidlet lykter til viltnemdene i nabo kommunene, de er også fornøyde med lykta.

Mener jeg har sett at schou har begynnt å selge en kopi av G&P 500 lykta, vet ikke hvilken kvalitet det er på den og hvor holdbar den er i forhold til G&P sin lykt.

Link to comment
Share on other sites

Denne er veldig mye det samme som G&P lykta:

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1317

 

Prisen er $25.66 med shipping til Norge... Har en og den er ganske bra :mrgreen:

Ekstra pærer: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3144

 

Det finnes sterkere pærer til den blandt annet fra LumensFactory: http://www.lumensfactory.com/cart_detail.php?id=56

 

Den bruker 2 18650 Li-ion batterier. Jeg har batterier gratis og bruker litt andre pærer enn orginalt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...