Jump to content

Utgått våpensøknadskjema - hvilke regler gjelder?


OlavG8

Recommended Posts

Hei :D

 

Jeg fikk innvilget to våpensøknader i September ifjor, men jeg har ikke kommet meg rundt og kjøpt våpenene enda. Tenkte å kjøpe disse nå, men oppdaget at på skjemaet står det at søknadene er gyldig i 6 måneder, altså at våpenene må kjøpes innen 6 måneder etter innvilgelse. Med andre ord har jeg fått et gammelt skjema på politistasjonen, da dagens våpensøknader er gyldige i 12 måneder, men hva gjør jeg? Det står jo svart på hvitt på søknaden at våpen må kjøpes 6 måneder etter innvilgning. Kan en våpenbutikk nekte meg kjøp pga. dette?

 

Takk for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Fylte ut gammelt skjema og kjøpte våpen etter 10 måneder. Butikk sa at det ikke var noe problem. Nesten alle godkjente søknader var av gammel type, men nye regler om 12 måneder gjaldt uansett.

 

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Finnes det faktisk skjemaer som er oppdatert, slik at det står 12 måneder på dem? Det har jeg aldri hverken sett eller hørt.

 

Dama på mitt kontor pleier alltid å stryke ut 6 måneder og skrive 12 måneder med penn.

 

Har hørt at de kjøpte opp ett parti og så ble det endret lengden på gyldighet. Istedenfor å kaste X antall søknadskjemaer så bruker de opp det de har. Koster nok minst ett par kr per stk disse med 4 gjennomslag

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...