Jump to content

Frog Lube - ELSK!


markusam

Recommended Posts

Hei hei!

 

Ville bare rose Frog Lube litt, dette er en produkt som er et alternativ til normal olje.

"No Jams" står det på boksen, og det er helt sant! Jeg har hatt masse problemer med min Marlin 70pss .22(semi-auto) før, men nå etter jeg har begynt å bruke froglube har jeg ingen kilinger lengere, helt utrolig. Anbefaler dette produktet helt sykt!:D

Link to comment
Share on other sites

Helt enig markusam. Har själv inte haft problem med min boltrifle när det gäller utmatning etc. men det fungerar verkligen helt ypperligt på både rifla! Har sett en del på youtube och dom menar att smutsen också är lättare att fjerna efter bruk. Detta är jag också helt enig med. Grym produkt, men värme vid applikation är meget viktig för bästa resultat!

Link to comment
Share on other sites

akkurat gått bananas med produktet selv, kjøpte føner til 80 kr på biltema, tatt samligte våpen, lade dier osv osv er du av stål her i kåken er du en fare for froglube :)

du verden så glatt ladinga gikk på pumphagla etter litt frosk :D

Link to comment
Share on other sites

Ble inspirert av denne tråden til å prøve flaska jeg kjøpte for en tid tilbake. Fant fram Kim Jung-uns gevær og smurte sluttstykket, låskasse innvendig og utvendig, løp utvendig etc. Hadde ingen hårføner for hånden, så jeg tok det på i romtemperatur. Glatt blei det uansett. Og funksjonerte prikkfritt med CCI subsonic. Skal gå litt grundigere til verks seinere. Er hårfønertemperatur ok, eller bør det være enda varmere? Har vel en varmepistol et sted, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

hårføner tempratur tror jeg er nokk, fikk delene veldig varm. På et tidspunkt måtte jeg slippe sluttstykket til pumphagla da det var nokså varmt. varmepistol blir serdeles mye varmere, og er du i nærheten av plastdeler på våpenet ville jeg vært ekstremt forsiktig da de vil smelte..

Link to comment
Share on other sites

prøvde frog lube i ar 15 min i vinter, men det var ikke noe suksess, det virka som om det ikke taklet kulden, var ca 13-15 minus da jeg testet det over en lang dag på banen. på den dagen fikk jeg 3-4 feilfunksjoneringer, med at den ikke matet in en ny patron i kammeret, å har aldri hatt en forkiling i denne riflen i det hele tatt.

tok ut sluttstøkke å så at frog luben var helt tørr å seig som tyggis å krutt slammet var bare helt gnidd inn i luben.

Endte opp med at jeg måtte gå tilbake til den gode gamle oljen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har avfettet, blåst rene og frogget et halvt dusin AR-15 rifler nå. Den ene av den jeg har skutt med gikk prikkfritt gjennom 7-8 magasiner. Det ser ut som om trikset er å gni helt rent med en mikrofiberklut etter at delene har vært sauset inn i Frog Lube en stund.

 

Den beste måten å varme opp delene på jeg har funnet til nå er å legge pistoler og smådeler foran en vifteovn og bruke en hårtørker på større deler som løp/upper, låskasse/løp osv. Er det noen som har funnet på noe smartere? Jeg lurer på å kjøpe en termostatstyrt smørbrødovn for å varme pistolrammer og slikt.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har funnet på noe smartere?

 

50 grader i steikovnen i 5-10 minutt gjorde susen på løp/upper, men hold øye med plast deler at de ikke smelter, 50 grader og plasten hadde ingen deformasjon eller tegn til å smelte, men låsekassa torte jeg ikke ta mtp buffertube og pistolgrep, så brukte hårføner og demonterte trigger mekanismen og tok det på den måten magasinbrønnen ble smoooooooooth :) ( har frogluba magasinene også (steikovnen metoden)

 

Sent fra lomma

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...