Jump to content

Praktisk rifle, hva er godkjendt å hva kan søkes på.


Recommended Posts

Etter mange år meg praktisk skyting skal jeg hive meg på min første rifle. Har fått lagt av en modell hos Midway, men er nå veldig usikker på søknaden.

Listen sier DPMS Panther Bull 24/DPMS Panther Bull 24 Spesial (inkl. «Southpaw» mod), modellen jeg vil ha og som er på lager er DPMS AR-15 Rifle A3 Flat-Top Upper 223 Remington 1 in 9" Twist 16" Bull Barrel Stainless Steel with Free Float Handguard. Produsent: DPMS Produsentens produktnr.: RFA2-B16

 

Søker jeg på "DPMS RFA2-B16" så kommer der opp noen Panther Bull rifler men virker som de er gamle modeller som er utgått.

 

Er det i det heletatt vits å søke på denne?

Hva skal faktisk stå på søknaden her da?

 

Takker for litt opplæring.

Link to comment
Share on other sites

Jepp har sett på den men levering er "usikker" Fått ett råd om å gå for noe som er bekreftet på lager for leverings tider er vist bingo om dagen. Men vi skal også ha en klubb rifle å da er den du nevner høyt på listen om den da kommer inn på lager.

Link to comment
Share on other sites

I våpenbransjen er det slik at man faktisk må HA varen, før man kan selge den. I allefall om kjøper skal ha noen konkrete håp om å få det man har betalt for. Det er surt å å innvilget søknad og betalt for noe dyrt som aldri dukker opp...

Link to comment
Share on other sites

SÅ vidt jeg kunne skjønne var den anonsen fra 2012 og de fleste sjappene er tomme for slikkt nå, men nå har dt jo roet seg litt "over there".

Jeg har en AR for mye jeg... vil heller ha en kalashløsning i 223 jeg.

 

Har ikkje du ein M76 då? Eller var den i 308 den...stornøgd med Saiga etter kvart, når eg har fått den som eg ville. Var eit visst lerret å bleike. Skulle gjerne sett den side om side med Arsenal sin. Kanskje eg skal kjøpe AR'en din og bruka til Open? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har du sett på denne ?

 

http://nettbutikksandnesarms.mamutweb.c ... nd/1001577" target="_blank" target="_blank

 

Sikkert fin den, kjenner ikke disse så godt at jeg kan si noe om de. Men i den prisklassen tror jeg at jeg hadde vurdert sterkt en HK MR223. Brukt er sikkert veien å gå men det føler det som litt risikabelt også betale 10-15 tusen for en brukt rifle som etter all sannsynlighet jeg ikke kan se på først for den er på en annen kant av landet.

Ikke på noen måte for å fornærme noen, men 10.000 for en rifle usett og uprøvet høres skummelt ut med tanke hvor mange som har og bruker Dremmel. :lol:

 

Uansett håper å få DPMS'en over fjellet til min lokale butikk så jeg kan "fikkle" litt med den så evt. ta en avgjørelse.

 

Takk for alle råd å vink. Søknaden er levert på DPMS så får jeg bare krysse fingrene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hvor mange AR´er kan man ha hvis man først får godkjennelsen til den første?

 

Til dynamisk stopper det på 4 stk hvis du er aktiv nok med dagens regelverk.

 

1 stk Semi auto open+ reserverifle (krever 10 riflepoeng i open rifle ila ett år)

1 stk semi auto standard + reserverifle (krever 10 riflepoeng i standard rifle ila ett år)

 

skal vel være mulig å få på NROF i tilegg men der kjenner jeg ikke systemet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...