Jump to content

Urban reinsdyrjakt på Rema 1000


Bluto

Recommended Posts

Sikkert å banne i kirken dette med å handle vilt-kjøtt

 

Ser rema selger vakumpakket reinsdyr biff i sitt grill-mat utvalg med Craig. Biffen var saftig og nøytralt marinert med litt urter så her er det bare å bruke sitt eget krydder for å få riktig smak.

Link to comment
Share on other sites

Er krydret med urter og eineber, så er vel kansje ikke en marinade.

Men setter pris på utdypning fra deg på komentaren din :)

Samme er med all mat som blir solgt i butikk ifølge de helt paranoide også :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe bestemt grunn til at man ikke skal få det, men heller ikke motsatt :roll:

Har sittet min del i lavvo og "knaska" varmrøkt timefersk rein-side med pels,rusk og rask som krydder på steke/røykeskorpen. Privat feltslakt fungerer greit under gitte klimatiske forhold, og hvis slaktet skal konsumeres innen kort tid så vil ikke "røff" hygiene uansett være noe problem. Jeg har opplevd div. hygienestandarer :forvirra: hos forskj. representanter for urbefolkninga :overrasket: . Har dog kun tilbrakt tid(med "dem") "i felt" :?:wink: .

 

 

AS

Link to comment
Share on other sites

Så det du mener er at siden det kjøttet du har fått servert har vært av "ikke helt god hygienisk standard" så er alt kjøtt kan kjøper slik? Man klarer da å slakte elg så kjøttet ikke er marinert i hverken krøkebærlyng, elghår osv. ;)

Link to comment
Share on other sites

Må du ha det inn med teskje :!::!::evil:

 

Jeg tror nok de fleste som selger kjøtt "privat", leverer "prima vare". MEN det finnes en god del unntak hvor skitne, griske tamper, selger gammelt vomskutt/blodskutt ettersøksvilt som prima råvare. Skeptiske kommentarer blir møtt av ord som "fisefin", likerukke viltsmak o.l Kan bare ikke fatte at du ikke har møtt/hørt om disse "leverandørene" :?::shock:

 

Butikker/grossister/slaktere/ som selger kjøtt er underlagt et kontroll/rutine-regime som ihvertfall jeg verdsetter når jeg kjøper annen råvare enn viltkjøtt(skaffer dette selv :o )

 

AS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...