Jump to content

Mister kuleholde på nye 9,3x62 Lapua hylser?


Aannerud

Recommended Posts

Hei

 

Har i dag prøvd og lade litt jakt ammo til elgjakta da jeg oppdaget att kuleholde forsvant ide kula passerte hylse halsen, virker som hylsene rettogslett se for myke.. Dette er splitter nye Lapua hylser.. Noen som har opplevd det samme? Dette må vel være en reklamasjons sak? Er veldig Lapua fan men om dette er en gjenganger i dette kaliberet kjøper jeg Norma nestegang!

 

Kula var 250gr Barnes TXS og dobbelt sjekka med ei Partizan kule.. Prøvde også med tomme hylser da jeg hadde en ganske komprimert ladning og tenkte det var problemet..

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Fabrikk nye uskutte ja.. Kjørt dem gjennom neck sizeren nå å det serut til og ha gjort uderverker:) trodde ikke dette var nødvendig på nye hylser! Målte hylsehalsen og den var akkurat det jeg får den når jeg Necker så da tenkte jeg att d kan da ikke være no vits.. Men det ser det ut til og være! Har bare krympaned det jeg har hatt av andre hylser så aldri støttpå problemet før..

 

Tusen takk for hjelpen!

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Tja, prøvd og lade noen skudd nå og ja det er bedre men er fortsatt noe som ikke stemmer. Kulholde er der i motsettning til før hvor det forsvant helt på en del av hylsene. Men når jeg har satt kula mi kan jeg fortsatt dytte den lenger ned for hånd uten og bruke alt for mye makt, den sitter da i 3 av rillene på barnes kula.. Jeg syns kula burde sitte bedre enn det selv om den bare sitter i rillene? Kjenner att det er greit hold nederst på kula når jeg drar den utigjen.. Dette er vel Necksizeren sin feil og ikke hylsene, så da burde jeg vel pusse ned ekspanderen litt? (ell hva den stanga man presser nakken mot heter)

 

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Målt på kulene nå og da er det 0.01 mindre diamter på rillen ift. Nederste partie på kule, så jeg vi aldri få bedre kulehold med mindre jeg setter kula i det nederste parti som gir en COL på rundt 86-88 kontra 83.5.. Usikker på om jeg har plass og er generelt usikker på hele greia..

 

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Har regna litt på det og man mister dugeligheten på messingen på rundt 2%-3% deformasjon og med den forskjellen jeg måler på kulene ligger jeg på omtrent akkurat 2%, noe som forklarer at noen holder og andre ikke.. Håper dette problemet ikke gjentar seg med nye kuler!

 

Har tattav mandrellen og kunne sikkert tattav mer men vil ikke tilpasse den til kuler jeg mener er for dårlig i utgangspunktet!

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...