Jump to content

Patronnøtt


skogsmann

Recommended Posts

Litt sånn OT, hva er ytelsene på denne kreasjonen ? Kort kasse, lett børse, masse forskjellige kuler og toppjakt som mål? Dette burde jo være en vinner hvis ikke den er sær m/tanke på ytelse eller trykkoppbygning etc.

 

Mvh

 

 

Er fremdeles uten mine kjære oppslagsverk men mener dette er et militært forsøk og såpass nytt at det trolig var en auto hel og/eller halv. Danskene hadde vel også noe lignende hvis husken min er rett, 7mm??

Link to comment
Share on other sites

Vil anta at man er på den absolutt hviteste delen av ladekartet her ja ,men det fines jo så mye viten der ute, så om noen satt inne med litt empirisk viten fra det svenske prosjektet, så hadde det vært informativt (for å si det mildt)

Er veldig klar for å gjøre et prosjekt rundt ooX33 sako hylsa :-D

Orginalpatronenen kom jo i et meget sært kaliber og all info om andre løsninger på denne hylsa tas imot med et stort tusen takk.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Ser at den svenske var testet rundt 1964-67, finner jeg mer skal jeg prøve å huske på deg.

 

Den danske jeg nevnte er 7x33 Dk Exp oppgitt til å ha blitt prøvd 1950-70 engang.

 

Ser der finnes et hav med lignende forsøk i mange land, merkelig at ingen er blitt aprobert som militære patroner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...