Jump to content

Mini 14- Gassblokk til tung pipe profil +++


lamus

Recommended Posts

hei.

 

har en mini 14 som skal bygges om og jeg har følgende planer som jeg ikke har løsning på:

 

-tung pipe, men vil ikke bruke typ Shilen pipe med fresing av løpet for bruk av org. gassblokk - trenger da å finne meg ny gassblokk, sånn at jeg kan ha gjennomgående løpsprofil. Er det noen som har vært bori leverandør på slik gassblokk ?

 

Lurer også på å bytte sluttstykket hvis det finnes noe som ikke er så slarkete som org. men har ikke funnet noen produsent av dette ennå...

 

Nytt avtrekk - etter uheldig møte med byggsag, kan jeg ikke ha lavere avtrekksvekt enn ca 700 gram pga. nedsatt følighet i pekefinger... - noen som har erfaring med hva som er bra/ikke bra ?

 

takker og bukker for alle svar.

 

Mvh.

 

Lars Musum

Link to comment
Share on other sites

Har puslet med det samme sjøl. Bøygen her er vel eksporten fra USA...

Jeg har ikke prøvd å shippe noe over, men ref. andre tråder her på kammeret så er det tydeligvis ikke så enkelt å få ting over dammen.

 

Her er det som frister mest av det jeg har sett på.

Ser ut som det blir Shilen-løp fra Midway på meg,

hvis ikke pipesvingningskompensatorprosjektet (puh...) blir bra.

(Jeg og broderen lager en enkel konstruksjon til å skru på dempergjengene.)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte noe krimskrams til mini 14 fra den siden for ett drøyt år siden. Gikk da uproblematisk..

 

Har selv lyst til å skifte til tykkere løp, men usikker på om jeg klarer å stable opp nok motivasjon til å fikle mer med rifla.

Etter bedding, avtrekkjustering, accustrut, tourqe av gassblokk skruer, kroning og en munningsbrems/demper ytterst på sugerøret for å minske vibrasjon - så er jeg fortsatt ikke mer enn høvelig fornøyd med presisjonen. Skal man ha en presis .223, så er nok boltrifle veien å gå.

 

Edit; men til vanlig jaktformål er den presis nok

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ser så smått ut som om ting begynner å løsne! akkurat fått bekreftelse fra ASI, gassblokk på tur over fjorden, magasiner ligger til fortolling og ting er egentlig bare vellstand!

 

ble tipset om å bruke Ing. Ragnar Hansen på ny pipe, (rustfri Ø .850") men sliter litt med å få tak i ASE Utra demper. Schou var ikke så hissig på å besvare kjøps forespørsel...

 

noen av dere som har ramlet over sluttstykker som er lettere enn orginale ? ser at det er en her på kammeret som har letta sitt, men dette er noe som er en liten smule utenfor mitt kompetansefelt...

 

finner heller ingen brukbare avtrekkere å klinke på mini'n.

 

rifla skal stort sett bare brukes med demper på og er det i den sammenhengen noen som har funnet ut hvor mye "ekstra" porting pipa skal ha ? registrer at med A-tec demperen påmontert, fyker hylsa sån ca enmillionmilliard meter!

Link to comment
Share on other sites

Den der har jeg sett på også. Prater med børsemaker nå om dagen for å få satt ei litt feitere pipe i minien min. Åpning av gassblokk og slik fikler jeg ikke med sjøl, så han får litt å gjøre. Skulle gjerne hatt den "handguardrailen" du viser til, men da må vel den "åpnes" litt også.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fikk tak i et Troy MCS chassis til Ruger'n.

 

Ser at det verser mange teorier på om dette er lovlig. Jeg har ervervet meg våpenet på grunnlag av jakt bruk.

 

Vil jeg da ha lov å oppbevare våpenet i chassiset, innlåst i skap ?

 

Eller må jeg demontere etter hver gang jeg har trent ?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 year later...

 

blokka var skremmende enkel å bestille!

var bare å sende epost til Carl på ASI.

 

eneste var at de måtte splitte ordren, kunne ikke eksportere om verdien på hver forsendelse oversteg 100 $.

 

Noen som vet om det er like enkelt å bestille fra ASI i dag, 2015?

Det står klart og tydelig: Accuracy Systems Inc. does not accept or ship orders outside of the USA, men virker som om nordmenn tydeligvis har fått bestilt derifra tidligere, riktignok for 1-2 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...