Jump to content

Vogn til hunden??


mikke

Recommended Posts

Har gådd til anskaffelse av en brutus av en engelsksetter, å som mange sikkert vet er dette energiske hunder. 30kg muskla må holdes i aktivitet!:)

 

i høst har det blidd endel jakt, og i vinter har det blidd mye snørekjøring for å holde hunden aktivisert nokk.

 

nå som sommeren kommer, må jeg finne et alternativ! båndtvangen blir da et problem..

 

Ser etter en hundevogn med (eller uten) sete, altså da en "sparkesykkel"- lignende sak.

 

er sveiser av yrke, så jeg har planer om å lage denne selv, men må ha noe å gå etter=)

 

 

 

så da spør jeg, er det noen her inne som vet hvor man kan finne dette på nettet?=) tegninger og/eller bilder!:D

 

Mvh Mivhael

Link to comment
Share on other sites

takk!

 

mye fint der. skal komme tilbake til den konstruksjonen jeg velger og bilder av den.

 

problemet jeg ser med saccovognen er at den kan bli i overkant tung for EN hund, men man kan spare litt vekt på å konstruere den på en annen måte! den er sikkert super for bruk fra 2 hunder og oppåver!

 

Kickbike sparkesykkelen er prima for trim langs landeveier og skogsveier, og er lett nokk for hunden å dra. muligheten for og hjelpe til med sparkingen virker også lettere på denne modellen en på den andre. oppakning kan da legges i sekken du har på ryggen.

 

 

Men er det noen her inne som har vært borti vogner for oppakning til hund? på en måte pulk med hjul! der du har en bøyle bak som kan brukes til og hjelpe til med, men også med å styre med.

 

Men flere linker av bilder og tegninger mottas med takk!=)

Link to comment
Share on other sites

det kan uten problem monteres et avlastningshjul som står på ei sving-skive litt forran! men bakover, hehe.. hunden burde iværtfall ha nokk vækt!

 

men heller ikke nå problem å få hjulan lengre bak!:)

 

som sveiser ser man ikke problem, bære løsninge;)

 

men blir uansett å lag av egen design, treng bære masse idea!=)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...