Jump to content

Lading av .40 S&W


ktm250sx

Recommended Posts

Hva slags pistol skal du lade til?

 

Til 2011 svi/sti med langt magasin

5,2grain n320 med 30,5 aol gir deg rundt 170.

 

Til glock etc med korte magasin

5,0grain n320 med 28,9AOL gir også rundt 170

 

Dette er ett fint sted å starte, men du må kronografere å finne noe som passer din pistol.

Hadde ett løp som begynte å bli slitt og måtte opp på 5,5 for å klare major.

Link to comment
Share on other sites

1/10tomme dobler kammertrykket har jeg litt vanskelig for å forstå.

 

Lader til glock 35 selv og får 173 i min med oppskrift over. Med flergangsskutte hylser.

 

 

1/10 tomme er drøyt 2,5mm? Om du da skal ha Total lengde på la oss si 28,6mm så er 2,5mm en 10% differanse i totallengde, og en ganske så kritisk feil.. Mine ladninger har variert mellom typ 28.3 til 28.9 uten issues..

Link to comment
Share on other sites

Ktm, det der er avhengig av type og volum krutt, hylsevolum og kuletyngde. At du skal få en sånn effekt med 320 i .40 s&w høres ikke rimelig ut. Men det er viktig å ikke strekke grensene for langt med 320 heller, hold deg over 28,8 mm og lad deg gradvis opp til faktor så er du trygg :-)

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Har litt lyst til å bruke N340 i dette kaliberet, få litt mer futt og litt større margin mtp trykk. Har dere noe erfaring med det kruttet?

 

Det hadde vært så ålreit å holdt seg til en kruttype for de ulike kaliberene jeg lader. Lader dere med N320 for å få "kjapp" rekyl og ikke så harde ladninger?

Har planer om å handle inn Berrys kuler som jeg har lyst til å få litt fart på.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte tyvlåne tråden litt

 

40s&w Para 5" Schuemann pipe

180grs H&N TC 5,0grs N320 29,5mm

 

Dette ga meg en PF på 178.

 

Høres dette rimelig ut, eller bør jeg prøve en annen kronograf en Chonyen min før sesongen begynner for alvor?

 

Frank

 

I flg. QuickLoad så skal dette vere omtrent korrekt ja.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte tyvlåne tråden litt

 

40s&w Para 5" Schuemann pipe

180grs H&N TC 5,0grs N320 29,5mm

 

Dette ga meg en PF på 178.

 

Høres dette rimelig ut, eller bør jeg prøve en annen kronograf en Chonyen min før sesongen begynner for alvor?

 

Frank

 

Har også en Para Ord. 5" original match barrel. Jeg lade 180grs berry, 5.2grains med N320 31.0mm som gir 171 - 175 factor.

 

Alvin

Link to comment
Share on other sites

Låner tråden litt, ladet opp litt skudd med 170 gr blykuler fra Klette, med 5.2 gr N340 og en lengde på 30,5 mm. Disse lå rett under 900 fps i min tanfoglio limited custom, 5' løp.

Har noen ett bra forslag til hvor mye mer krutt jeg trenger for å nå 1000 fps og dermed faktorkravet:-)

 

Ole Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...