Jump to content

Hylsetromler


ZG47

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen særlig forskjell på de forskjellige typer hylsetromler? Denne skal kun benyttes til riflehylser. De ser ganske like ut de forskjellige typene, men det er kanskje noe som skiller dem..? Dillon, Rcbs, Lyman, ++

 

Taknemlig for tips!

Link to comment
Share on other sites

Har en som heter Midway et eller annet, den har stått på i tide og utide de siste 18 åra, den lager lyd, men det varierere veldig utifra hvor mye hylser jeg putter oppi, den står i en garasje så det er egentlig ubetydelig. Kan ikke skjønne at det skal være store forskjellene fa merke til merke på sånt, men enkelte merker er sikkert dyrere. F.eks er digitalt skyvelære "fra" rcbs priset til 12-1300 (om jeg husker riktig) i Schou katalogen, mens identisk fra biltema koster 200 :D

Link to comment
Share on other sites

Er vel mest i kapasiteten forskjellene ligger. Min lille blå bolle fra Midway kjøpte jeg for 20 år siden, og har gått jevnt og trutt i alle år...helt til nå i februar. Nå går den med en motor fra en liten gulvvifte:lol: 20 års drift for 500,- er jeg godt fornøyd med..

Link to comment
Share on other sites

Trenger du litt kapasitet er den store blå fra Dillon tingen ! robust og kraftig og tar lett 500 stk. 6.5

. Har hatt min i masse masse år uten noen problemer . Eneste er media som må skiftes når den blir skikkelig svart men det gjelder jo or alle uansett hva de heter . Alle med vibrasjon er bygd på samme prinsipp . Denne 'sementblanda' som er nevnt her fungerer bra men har for liten kapasitet til riflehylser iallfall .

Engbo Ultralydrenser lager knallblanke hylser utv/innv. men tar ca. 75 hylser pr. 20 min. så den kapasiteten passer ikke meg men trenger man ikke større partier er den helt OK :D

Link to comment
Share on other sites

Hva er å foretrekke da, ultralydsvasker eller en tromler?

 

Anbefaler en tromler. Enkelt og greitt. Er bare å tromle noen timer, riste av tromlemediet, og så kan en bare gå rett i pressa. Slipper å vente på at hylsene skal tørke. Synes også at hylsene blir blankere og glatter med tromling.

Link to comment
Share on other sites

Hvor kjøpte dere denne da? Fra over dammen da? Har sett at det er en i England som også selger disse, hva kom slutt prisen på?

 

Sent fra lomma

 

Hei

 

Kjøp den direkte fra Stainless Tumbling Media i USA http://www.stainlesstumblingmedia.com

 

Prisen havnet på ca kr 2600.- ink frakt, MVA og postens fortollingsgebyr. (kjøpte pakken med mediaseparator)

 

Enig med shooter 2 at den tar litt lite riflehylser, om du er en av dem som pøser ut 223 eller 6.5. (100 stk 3006 er ikke noe problem), men det finnes en større versjon også om man har god råd :mrgreen:

 

Eksempel på antall håndvåpen hylser trommelen tar uten problem:

 

350 stk 32 S&W

300 stk 38 SPL

250 stk 44M

 

Har selv brukt Ultralyd vasker og tradisjonell hylsevibrator, men de har aldri vært i nærheten når det gjelder rene hylser sammenlignet med Stainless Tumbling Media.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...