Jump to content

våpensøknad på halvauto rifle


palle

Recommended Posts

Du skal krysse "nei"

Dette er feil her skal du krysse av for ja. Som ordlyden sier gjelder det også for halvautomatiske våpen. Har akkurat fått godkjent søknad om halvauto 22lr og krysset da av på ja her.

Link to comment
Share on other sites

Setter meg rolig tilbake og venter på at denne tråden blir en 27-siders tråd med flisespikking. 8)

 

Kjør show!

 

Har du bunkret popcorn og øl?

 

Det er ganske enkelt, du krysser på ja for "halvautomatisk våpen", og nei på spørsmål om "maskingevær etc, .. (herunder i halvautomatisk utførelse).

 

Den siste passusen om (herunder i halvutomatisk utførelse) kan henføres til at f.eks. MP5 leveres i en kun halvautomat utførelse (som er den politiet bruker), noe som vel gjelder for en del andre av denne type også.

Link to comment
Share on other sites

Spør dama på kontoret?

 

Gjør for Guds skyld ikke det, du kan anta at dama ikke har peiling.

 

Jeg spurte f.eks. hva hun ville si hvis jeg søkte på rifle i kaliber 12,7x 97,5, og da svarte hun at 12,7 var forbud kaliber :roll: (Det er jo pr i dag kun 12,7x99 som er spesifikt forbudt :twisted: ) Og, for å prøve å forhindre "flisespikkingen", ja, er er på det rene med at man skal ha "behov", og at det kan være problem å begrunne behov for 12,7x97,5, det blir vel litt søkt å begrunne en Barret på 12 -13 kg til elgjakta :lol:

 

Men, prinsipielt er den ikke forbudt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...