Jump to content

IBEP-kurs Øst


Insanity

Recommended Posts

Det er IBEP på Østersund skole 13-14 april. Informasjon på NBJF's hjemmeside. Nå er det mulighet for å ta seg en helg med buevenner og ikke minst lære mer om buejakt, selv om du har vært på jakt med bue før, og ikke har IBEP er dette en fin mulighet til å utvide horisonten innen temaet..!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må spørre av ren uvitenhet.

Jeg har skutt med bue nå i 2-3 måneder, men bare innendørs og på 20 meter. Jeg har tenkt å ta dette kurset ved anledning, men lurer på om det kommer litt tidlig mtp praktisk skyteprøve. Har vel skutt kanskje et par hundre piler maks, og føler god progresjon, men spørsmålet er vel litt hvilket nivå kurset ligger på? Har jeg mer igjen av å vente, eller er det bare å hive seg med?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er ønske om kurs i noen område fesp. NordNorge så må alle dei som ønsker dette registrere for interesse for IBEP kurs på Norges Buejerforbundet sin nettside www.nbjf.net så blir det nok arrangert kurs når interessen er stort nok i bestemt område og man har rikelig antal med deltakere for å få det gå opp økonomisk. For forbundet er det håpløs oppgave å begynne å arrangere kurs i måfå. Det er faktisk lokal interesse som er avgjørende for aktivitet. Så stå på folkens og slå dere i sammen, gjerne register en klubb så kan man lettare synliggjøre dette i nærmiljø. :smile::smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Har tidligere prøvd å få NBJFtil å komme til Nord Norge for å avholde buejaktkurs evt. IBEP kurs.

 

Tilbakemeldingen har alltid vært at vi er for få, at de ikke har tid, at de ikke har instruktører, at det er landsmøte eller en eller annen messe de skal delta på. Har etter flere henvendelser til NBJF gitt opp hele greia!

 

Buejakt er en internasjonal greie, så for oss som bor i Nord Norge er tilbudene i Danmark mye bedre både når det gjelder buejaktkurs og IBEP kurs. Ser at JanT har tatt initiativ annet sted på denne siden for å dra til Danmark til sommeren for å delta på kurs. Jeg kommer til å melde min interesse for å delta på et slikt kurs og oppfordrer alle andre nordpå også til å melde seg på opplegget til JanT.

 

Videre kommer jeg til å melde meg inn i den Danske buejegerforeningen og vurderer sterkt å melde meg ut av NBJF. Kan ikke helt se at medlemskontigenten kan forsvarers av noen få sporadiske utgivelser av bladet Buejeger.

 

""Det er god å være norsk i Danmark""

Link to comment
Share on other sites

Nei jeg mener at i stedenfor å arrangere dyre og sjelden kurs i regi at forbundet så bør det prioriteres å få på plass regionale instruktører for at det skal bli enklere å få arrangert kurs i nord, sør, øst og vest...

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Foreløpig er tilbakemeldingene at det ikke er mulig å få tatt det danske buejeger kurset og prøven på en helg. Det er heller ikke mulig å jakte med ibep kurs i danmark.

 

Men jeg drar nok til Danmark 2juni på kurs og tar prøven senere på sen sommeren...

 

Veit ikke hvordan det er for dere fra nord å komme dere sørover til dk...

 

Men ta gjerne kontakt om du lurer på noe mer...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...