Jump to content

Ny håndkikkert fra Zeiss med avstandsmåler


Espretty

Recommended Posts

Noen som tror det kommer ny topp modell i nærmeste fremtid som avtaker til Victory RF siden den begynner å bli noen år?

 

Skal gå i innkjøp av Zeiss Victory 10x45 RD, men det er mye penger å bruke på kikkert, så kjedeligt viss det kommer noe nytt på markedet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke at man må ut med over 20 bærumstiere for noe som bør være enkelt å lage billig? Man får jo brukbare avstandsmålere for 2-3000,- og helt greie dagkikkerter for det samme. Når ser vi den første kikkert med avstandsmåler for 5000,-? Blir det en Conquest kloning, leupold eller nicon?

Link to comment
Share on other sites

Det er STOR forskjell på en "grei dagkikkert til 2-3 lapper" og en Leica/Swaro/Zeiss med avstandsmåler annet en bare måleren! Disse kikkertene koster jo fort vekk 15.000-18.000 uten måler og skal du da kjøpe tilsvarende avstandsmåler separat så havner du på ca. samme pris uansett.

 

Skal bytte ut Geoviden min med den nye nå når den kommer, enig med deg at det er grisedyrt men blir ikke så ille når en har en kvalitetskikkert fra før som jeg kan selge. Hadde vært værre om jeg hadde hatt en gammel Leupold.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet selvsagt at det er forskjell på kvalitetsoptikk og jallaoptikk. Men det er mye brukende å velge mellom om man vet hva man trenger. Til reinsjakta klarer jeg meg fint med min Nikon håndkikkert som kostet 2000,-. Selvfølgelig er en zeiss bedre, men den jeg har eg god nok. Og blandt avstandsmålere er selvsagt en leica eller zeiss bedre enn den enkleste leupoldmodellen som jeg har, men den duger til mitt bruk. Jeg har alltid hatt toppmodellene til Zeiss på toppen av riflene mine. Men jeg er blitt lei av å drasse på disse digre tubaene, og har konkludert med at små lette leupolder holder i massevis til mitt bruk, jeg trenger ikke telle hårene i elgpelsen før jeg skyter den. Jeg har kvittet meg med de fleste tubaene, og beholdt to til kvelds og nattejakt. Det jeg lurer på er hvorfor ikke zeiss følger opp den åpenbare salgssuksessen med mellompriskikkertsikter som conquest og duralyt? Hadde det kommet en Zeiss conquest håndkikkert med avstandsmåler til under 10 000,- hadde jeg kjøpt den på dagen. Selv om jeg skjønner at toppmodellen til 24 000,- er bedre...

 

Edit: her kommer jo det jeg etterspør: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... archQuery=

Denne blir litt foir simpel, men jeg tipper både Leupold og zeiss kommer til å måtte følge opp i mellomprisklassen

Link to comment
Share on other sites

Zeiss OEM2: utrolig artig og lærerikt det du skriver. Jeg suger til meg, kunne ikke stort om dette fra før. Fortsett!!

 

Inge E: hvis du har beholdt 2 kvalitets tubaer og har en liten haug med andre mindre trompeter, så er du vel av de som bruker MYE penger på optikk?

 

Jeg synes optikk er dyrt, men vil ha kvalitet. Derfor ender jeg opp med 1 el kanskje to kikkerter. Og en rødpunkt da...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...