Jump to content

Forslag til .22??


kameleon

Recommended Posts

Heisan.

 

Trenger noen skikkelig skuddsikre tips til hvilken .22 jeg bør kjøpe meg!

 

Mine krav er:

-Ikke anatomisk skjefte!

-Helst produsert i Tyskland (evt. Europa)

-Grep som passer for store hender

-Gjerne litt tyngde

-Helst muligheter for tilleggsutstyr som laser og demping (evt picatilly)

-Bør helst se litt stilig ut. Våpen er som damer, skal ikke bare funke - bør helst like utseendet også ;)

 

Den skal brukes til presisjon (plinking), men gjerne også mer i retning av praktisk skyting.

 

Videre så har ikke prisen noe å si, since a perfect gun is priceless :)

 

PS: Kan foreløpig også røpe at foreløpig ligger Browning Buckmark Contour på førsteplass. Med mindre et .22 ombyggingssett kommer til Glock 17 Gen4.

Link to comment
Share on other sites

GSG-1911 AD-OPS tror jeg ville falle midt i blinken for deg.

 

Den er presis så lenge man bruker begge hender. Selv klarer jeg å få dem i det svarte.

90% av 1911 deler passer på denne.

 

Her er et bilde av min

gsg1911.jpg

 

Den har gått flere tusen skudd.

Jeg har knekt 2 tenn-nåler, den siste kan ha vært pga kulda, men ikke sikker.

Guiderod'en røk også en gang, men den ble byttet ut med en Gen3.

 

Har mange mods på denne, blant annet extended guiderod som gjør at alle typer ammo veksler i den. Original er den litt kresen på ammo (liker best thunderbolt og minimags) men det er alle tacticool 22lr pistoler.

 

Den oppfyller følgende av dine krav:

Du kan få alle typer grep til denne, selv anatomiske om du skulle ønske :lol:

Produsert i Tyskland.

Alle grep passer, jeg har store hender og bruker hogue sine gummigrep. Funker perfekt.

Tyngden kan diskuteres, veier ikke akkurat like mye som en Ruger MK 1/2/3 men men.

Ekstrautstyr? Hohohoho... jeg har betalt det samme igjen i ekstrautstyr til den som den faktisk kostet.

Den ser jo stilig ut, 1911... come on.

Link to comment
Share on other sites

Kan av egen erfaring anbefale hammerli xesse short, er særs fornøyd med min, den ser ut som en pistol og jeg greier å henge brukbart med på klubbskytinga, dvs jeg ramler av litt på hurtigskytinga av og til, men jeg konkurrerer igrunn mest med meg selv, så det kan jeg leve med. Xessen leveres i lang og kort og nå også ekstra kort utgave med og uten anatomisk skjefte. Min er hammerli produsert, vet ikke hvordan de nye er etter at walther tok over produksjonen. Ellers er jo ruger bankers, med et hav av oppgraderingsmuligheter.

Link to comment
Share on other sites

GSG-1911 AD-OPS tror jeg ville falle midt i blinken for deg.

 

Den oppfyller følgende av dine krav:

Du kan få alle typer grep til denne, selv anatomiske om du skulle ønske :lol:

Produsert i Tyskland.

Alle grep passer, jeg har store hender og bruker hogue sine gummigrep. Funker perfekt.

Tyngden kan diskuteres, veier ikke akkurat like mye som en Ruger MK 1/2/3 men men.

Ekstrautstyr? Hohohoho... jeg har betalt det samme igjen i ekstrautstyr til den som den faktisk kostet.

Den ser jo stilig ut, 1911... come on.

 

 

NICE! Denne har jeg hverken hørt noe om eller sett. Den ser bra ut, og det virker som om den er midt i blinken :) Vil jo helst skyte litt godt med presisjon også, men det er mindre viktig i forhold til større blinker. Vil alltids klare få den på det svarte hver gang hehe.

 

Hva koster en slik ny, og hvor får man kjøpt en slik?

Link to comment
Share on other sites

En Hammerli X-Esse variant blir vel sjelden feil. Selv har jeg en stuttjukk modell Stenvaag, men de har jo noen modeller som ser ganske bøse ut også.

 

Hva med IPSC modellen f.eks.?

 

2765390_2.jpg

 

EDIT: Jeg var visst litt treg der, ser nå at du ikke vil ha X-Esse.

 

Liker du 1911-kopien er det jo bare å handle det, sikkert en flott pistol.

Link to comment
Share on other sites

Den skal brukes til presisjon (plinking), men gjerne også mer i retning av praktisk skyting.
Vil jo helst skyte litt godt med presisjon også, men det er mindre viktig i forhold til større blinker.

Høres ut som du er en erfaren idrettsutøver og at det kunne være artig med et presisjonsinstrument som f.eks. Smith mod. 41 eller X-Esse. P226 med sett er et alternativ.

Beste plinkeren må være en tysk Walther GSP Expert.

Sett denne (

) instuksjonsvideoen? Noen mener Sluttstykket på Colts Woodsman er tungt og solid.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...