Jump to content

Hvilke 3 nybegynnervåpen ville dere velge? Max 40000kr


akus

Recommended Posts

Kjøp først .22lr, .45ACP og .38spesial.

 

9mm søker du om en annen gang, fordi et vanskelig våpenkontor vil påstå at du har dekket behov med en 9mm og da får du ikke .45ACP uten meget stor aktivitet.

Det samme kan sies om .357, ville heller kjøpt en .38 spesial (som dekker revolverklassen) og kjøpt en .357 en annen gang (som da dekker Mag1). Et vanskelig våpenkontor vil påstå at siden du har .357 så kan du bruke .38 spesial i den og da har du dekket behov for Revolverklassen.

 

Men av de kalibrene du nevner

22lr: En matchpistol til rett under 10.000,- men her må du prøve alt mulig før du bestemmer deg

.45ACP: 1911 av en eller annen slag. Her finner du alt fra 4000,- til 20.000,-

.357: Alle andre kjøper jo en S&W 686.

9mm: Mye å velge i mellom. Prøv, prøv og atter prøv.

Link to comment
Share on other sites

Bare kommer med noen forslag jeg. Siden ingenting er spesifisert så går jeg ut i fra at det skal brukes til litt bane og litt felt.

 

Morini CM22M, Walther GSP eller lignende matchpistol i .22. Hvis du vil ha noe billigere og/eller ikke vil ha anatomiske skjefter, en Hammerli X-Esse variant av noe slag som faller i smak. Jeg har ikke sjekket GSP, men CM22M kan importeres fra Hunters House i Danmark for rett over 13000,-.

 

CZ 75 SP-01 Shadow eller lignende 9mm. Jeg ville ha valgt 9mm over .45 (og har gjort det) pga. billig(ere) mengdetrening. Jeg har ikke Shadow selv, men det er absolutt denne jeg vil anbefale. Tror det er vanskelig å slå kombinasjonen pris/kvalitet hvis du kjøper en ny Shadow til 7000,-.

 

S&W 686 eller lignende i .357 eller ren .38 hvis du gjerne vil. Kan kjøpes ny for rundt/litt over 6000,-.

 

Kjøper du alt dette nytt har du brukt ca. 26-27000,-, og da har du tre gode våpen som kan brukes til en haug av programmer. Du har også en del penger igjen til ammo og ev. tilbehør. XXL og Winge Våpen selger billig .22, G-Max har billig 9mm og .38 også. Du kan også finne våpen billigere brukt, da har du enda mer penger til ammo.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal man på død og liv vere så sparsommelige. Budsjettet er jo satt, og

her er det muligheter for å gjøre noe skikkeligt.

 

Pleier man å kjøpe dem billigeste og rotneste joggeskoa slik at man er sikker på å ødelegge

beina og sitte med verkende muskler når man skal begynne å jogge f.eks ?

 

Kjøp nytt og det dyreste og mest proffe som er muligt og oppnå, så kan det hende du blir en av dem

man ser igjen i noen år og som ikke gjekk lei fordi man ikke traff noe. Kjøp heller færre jern med

kvalitet en masse billigt brukt ræl som andre har kålet med.

22: 15.000

9mm: 14.000

38/357: 8.000

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar at du er nybegynner siden du skal ha alle typer håndvåpen.

Dropp .45. Det er bare "harry" i nybegynneres hånd. Det er vakkert når erfarne skyttere behandler det som en mester.

 

Kjøp en Pardini SP i .22

En Pardini GT9 i 9x19

En S&W 686 sekstommer med full lug i .357Mag

 

Da er du på ca 37.000.

 

Så prioriterer du å lære deg å skyte med disse tre. Om et par år vet du bedre hva ditt fjerde våpen skal være.

Link to comment
Share on other sites

9mm Sig Neuhausen P210 i en eller annen utgave. På huntershouse.dk har de muligens noen igjen av modell P210 Legend med justerbart baksikte. Ca 15.000,-.

 

.357, hvis dette er til magnum felt så er S&W 686 et godt alternativ, ca 6.500,-. Hvis planen ikke er magnum felt, men grovfelt så kan du anskaffe deg en ren .38 slik at magnum klassen står åpen for deg ved senere erverv. F.eks S&W modell 67 i .38. Ca 6.500,-.

 

.22 så har du Walther, Hammerli, Benelli etc etc. Du ordner deg en av dem slik at du havner innenfor 40t.

 

Hvis målet ditt er mest mulig typer konkurranser innenfor 40t og nye våpen, så hadde jeg sett meg litt om og forsøkt å fått en god .22 med vekselsett til .32 (grov pistol og grovfelt), 9mm eller .45 til militærfelt, søkt på 38/:357 så har du revolver felt og magnum 1, (.22 til spesialfelt om mer penger igjen).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...