Jump to content

Ny Sig som ikke virker


skyttsengelen

Recommended Posts

Hei.

Fikk ny Sig s 220 9mm i går,men virker ikke. Følgende skjer.

 

Fyller opp med 5 fabrikkskudd,lader,skyter 1 skudd,deretter går ikke avtrekker helt fram og jeg får ikke skutt.

 

Må deretter trykke avtrekker fra meg 3-4mm,deretter kan jeg løsne neste skudd og slik kan jeg fortsette.

 

Sikkert veldig enkelt,men utrolig iriterende da pistolen er ny. Har vært bort i noe lignende med ny pipe til Tangfoglio`n

og da ble det pussa litt på pipa tror jeg.

 

Kloke hoder kom med tips. :?:

Link to comment
Share on other sites

Fjern sleide, ta avtrekk. Skjer det samme igjen ville jeg sjekket:

 

Fabrikkgrease i avtrekksmekanikken.

Grader på avtrekkeren, rammen eller andre deler av leamikken.

Defekt eller feilmontert returfjær.

Mangel på smøremiddel til avtrekksdelene.

 

Jeg hadde gitt pistolen en dose bremserens og trykkluft, deretter sjekket visuelt for grader og til slutt sprayet bevegelige deler og kontaktflater med våpenolje til å begynne med.

 

Det er mulig at dette er et innkjøringsproblem, selv om jeg aldri har sett noe så graverende på et nytt våpen. Det kan uansett lønne seg å prøve noen hundre tørrklikk.

Link to comment
Share on other sites

Takker så mye for svar. Har muligens funnet problemet! Klarte ikke dy meg og åpnet det meste. Spente opp returfjæra for avtrekk,da den virket slapp. Samt rettet ut (beslaget) rundt den. Det så vridd ut og det hadde en liten bulk jeg rettet ut. Men får ikke prøvd den da den klubben jeg er i har kunn 1,5t trening 1 gang i uka.

Link to comment
Share on other sites

Virker antrekket med tom pistol fungerer det på banen også.

Nei desverre det gjør nok ikke det. Det skjer noe etter første skudd. Som sagt, den lader og legger skuddet på plass etter 1

skudd,men avtrekkeren går ikke helt tilbake (framover fra meg). Må hjelpe den fram,så kan jeg skyte.

 

Jeg regner med at du skyter første skudd med spent hane. Klikker på du tomt kammer og avtrekkeren går fram til den posisjonen den skal gå til er du i boks. Henger den har du fremdeles et problem. Normalt så vil rekylen hjelpe på slike problemer hvis en fjær henger eller hvis man har noe som lager friksjon.

Link to comment
Share on other sites

Og kjøpt i Danmark.

Det er veldig fornuftig å legge pengene igjen i Norge.. :twisted:

Hvis de i Norge hadde noe i nærheten av samme pris ville jeg det.

Og fra denne bagatellen er det en ting å si,for det første er jeg ikke redd for å skru.

 

Samt skulle jeg ikke klare det med hjelp fra kammeret eller skyttervenner så betaler HH

for børsemaker her i Norge :D Tiden vil sjå.

Link to comment
Share on other sites

Virker antrekket med tom pistol fungerer det på banen også.

Nei desverre det gjør nok ikke det. Det skjer noe etter første skudd. Som sagt, den lader og legger skuddet på plass etter 1

skudd,men avtrekkeren går ikke helt tilbake (framover fra meg). Må hjelpe den fram,så kan jeg skyte.

 

Jeg regner med at du skyter første skudd med spent hane. Klikker på du tomt kammer og avtrekkeren går fram til den posisjonen den skal gå til er du i boks. Henger den har du fremdeles et problem. Normalt så vil rekylen hjelpe på slike problemer hvis en fjær henger eller hvis man har noe som lager friksjon.

 

Skal se om jeg finner en klubb å teste i dag,så får jeg svar på om oppstraming av fjær og retting av "fjærdeksel" hjalp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en ny 226 i 9mm og den virket heller dårlig til å begynne med.Måtte klippe en runde av rekylfjæra for at den skulle repetere med 115 gr ammo + at jeg demonterte hele pistolen og pusset alle glideflater samt avtrekket.Alt gikk tregt ut av esken.Vet ikke om du har DA avtrekk(jeg har singel).Rengjør og sett av en kveld til ca 3000 tørravtrekk. :)

Link to comment
Share on other sites

Først til dere som jeg brukte til eliminering av ikke feil. Deretter feilen som jeg fant selv og som hogstad7 nevnte.Deretter (gradene) som Thor nevte. Og (pussing) som Auvik nevnte.Og tilslutt et klokt hue til som hjalp meg med prøveskyting og eliminering i dag. TAKK folkens,så raskt og enkelt kan det gjøres. SIGGER``N FUNKER Å MEGET BRA: :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Ps glemte å skrive at det var grader på toppen av (trigger bar)

og som tidligere nevnt slapp avtrekks fjær og skev guide plate.

Link to comment
Share on other sites

Flott du har funnet feilene.

 

Utrolig dårlig kvalitetssjekk fra Sig. Ikke bra spør du meg.

 

Ja enig.Men flott av HH å raskt besvare min klage og sette igang kontakt for å utbedre feil til en "våpensmed i Norge".

Dette lukter det service av .Ps til Norske forhandlere. Og til dere som har fulgt og har hatt innlegg:les mitt forige innlegg. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...