Jump to content

Hvem har best pris på Leica Geovid?


Skaubjønn

Recommended Posts

Jeg kjøpte en Leica 10X42 Geovid fra USA i sommer, den kom meg på ca.12700,- med frakt og mva.

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt i fra USA. Er ikke vits i å kjøpe dyrt her hjemme, Norma skal jo også ha sin del :twisted:

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var det da vet du M67, dette er jo relativt store greier å dra på. Men, jeg blr veldig imponert når jeg kikket i dette om natta. I min SuB Zenith kikkertsikte så jeg bare skygger, i Leicaen kom det klart frem. Og genialt å få avstanden frem med det samme! Men sef, om mine skrukkete pupiller ikke nyttiggjør seg større lysåpning så er det ikke noe vits i å dra på det!

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo høre med mbo trading, snakk med Magne på mobil 99549555.

Han er grei å prute med :D

 

Du kan jo også sjekke zeiss'n, kjøpte en nettopp å den er drittbra. Victoryen i 10x42 m lotutec.

 

Enig i valget ditt :D Kjøpte en maken for 14 dager siden på XXL. Brukte den på jakt

i skumringa forrige helg, og angrer ikke 1 sekund. Hadde med meg en 10 x 42 Nikon Monarch

for sammenligningens del. Denne ble parkert av Zeiss`n.

Vurderte lenge en 8 eller 10 x 56 Zeiss, men fant ut at den ble for tung og stor til at jeg

gadd å ta den med ut på bevegelig jakt.

Ser ikke vekk ifra at jeg kommer til å spare til en 8 x 56 Zeiss til bruk i skumring/mørke på bøen uansett :wink:

Kikkertspesialisten har forøvrig noen meget bra testsider :!:

http://kikkertspesialisten.no/public.aspx?pageid=37482

Link to comment
Share on other sites

Hei, kjøpte en 8*42 hos Magne Landrø AS for3 uker siden, de har tilbud på Leica Geovid nå betalte 14 k for den.

Tror det var 15990 for 8*56 Geovid`n der.

Jeg er også kjempe fornøyd med den, hadde mange a-ha opplevelser med den under bukke jakta.... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Var ute i kveld å trimma laikavalpen på elg, traff en kompis som har en leica med avst.måler i 8x42.

Han ble ivrig å ville sammenligne victoryen min (10x42) med sin, han mente zeiss'n var klarere i skummringa enn leica'n, jeg var helt enig i det ja :mrgreen: he he.

Det var en viss vekforsjell og, zeissen er litt lettere.

Men skal du ha rf på zeiss blir det nok en del dyrere.

 

Jeg ville handla kikkert hos en norsk forhandler, da får du service om du vil bytte eller får feil på kikkerten.

Har sjøl bytta eller reklamert på optikk 3 ganger hos mbo. Har aldrig vert noe tull der, seriøs kar det.

Tenk deg godt om før du vurderer å ta inn på import.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...