Jump to content

Halvauto rifle med ny stokk


Bevern

Recommended Posts

topic: Montere stokk med fast kolbe&pistolgrep på mini14

 

Kommer sikkert til å få tusen forskjellige svar, men jeg har lest på lovdata.no http://www.lovdata.no/ltavd1/filer/sf-20110909-0930.html

og kan ikke se en annen grunn enn "vesentlig endring" til at jeg ikke kan montere f.eks http://www.midwayusa.com/product/943556/choate-pistol-grip-rifle-stock-ruger-mini-14-mini-30-synthetic-black

 

 

Denne har fast kolbe, men utstikkende pistolgrep. Ikke ser den skummel ut heller.

Evt. Hvordan er det å montere en archangel-stock? <- riktignok utsprang fra topic da denne har litt justerbar koble og ser "skummel" ut

 

Vesentlig endring er vell å endre våpenets natur, og ikke vinkelen på håndleddet.

 

 

Våpenet vil bli brukt til både jakt og konkuranse, da jeg har fått godkjent dette.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Om målet er å bubbaifisere rifla mest mulig, kjør på med choate, archangel, tapco (crapco) eller tilsvarende.. De fleste funker, men passform og kvalitet er ikke i toppklassen, og de vil også være tvilsomme med tanke på "militær karakter" problematikken.

 

Om målet er å ha ei god bruksrifle, se på en av tommelhullstokkene som er tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Foruten aspektet med å potensielt sette skytesport og jakt i dårlig lys, så er ikke rifla konstruert for pistolgrep.

Man vil oppdage at f. eks skytefinger kommer i klem mellom avtrekker og bøylen rundt p.g.a feil vinkel.

 

Resirkuleringsstasjonene burde hatt egen container for ubrukte "taktiske" stokker og treningsutstyr fra TV shop.

Link to comment
Share on other sites

Ruger har jo en versjon av Mini-14 med pistolgrep-stokk, så det går vel an. Hvordan det er med å få tak i den stokken i Norge, og for den saks skyld hva slags kvalitet det er på den, aner jeg ikke. Ville hørt med importøren.

 

Du kan jo selge minien og kjøpe en vepr, de kommer jo med tommelhullstokk ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...