Jump to content

CB 120 eller 160 til mår


jacko

Recommended Posts

Hei ! Er i startgropa,å har tenkt å anskaffe feller av CB type. Ser at begge fellestørelser er i hyppig bruk. For kasse-sett ser jeg at 120 har en fordel mht.Pris,kassestørrelse og vekt. Men er 120 å anbefale mht.slagkraft ? Er det best å anskaffe CB 160 først som sist ? Hvilken størrelse anbefales av dere med erfaring ?

Link to comment
Share on other sites

Enten du skal bruke 120 eller 160 bør du gå for kvalitetsfeller- Belisle eller Victor f.eks. Kjøper du de billigste- som Duke, må du regne med at de er kraftige nok en vinter eller to, for så å måtte kasseres- uansett størrelse. Skal du bygge inn fella i kasse er det 120 som er mest praktisk, og kraftig nok.

 

Tenker du på å bruke fellene til pålesett og liknende, ville jeg nok gådd for 160.

 

Det er min mening.

Link to comment
Share on other sites

CB 120 synast eg gjev finaste slaga på måren. Av og til er slaga litt langt bak med CB 160, men måren døyr nok umiddelbart pga stor kraft også med slag litt bak.

 

Bestilte 12 stk CB 120 i dag på brunst.no til helgepris 999,- Kjempetilbud synest eg. Dvs 83,25 kr per felle. Latterleg pris i forhold til kva eg betalte for mine første conibear feller for 25 år sidan. Hugsar ikkje heilt kva eg betalte dengang, men det var over 200 kroner pr stk. Kjekt med ei slik utvikling så lenge kvaliteten er den samme.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...