Jump to content

Justere Bix'n Andy avtrekk


jalla

Recommended Posts

Har akkurat montert et bix'n andy avtrekk på blaseren min og sliter med å få det direkte og rent. Det er et fortrykk som gjør avtrekket langt og merkelig. Føles som et lite "klikk" rett før trykkpunkt. Klarer ikke å ta inn trykkpunktet uten at "skuddet" går.

Noen som kan si meg om det går å stille "fortrykket" bort? hvilken av skruene skal jeg stille på?

Link to comment
Share on other sites

Fikk du ikke med bruksanvisningen?

 

Her er i så fall den: http://www.vertebrae.no/images/stories/ ... %20r93.pdf

 

Jeg justerte bare litt frem og tilbake for å finne ut hvordan jeg ville ha den.

Gikk veldig greit. Men aner ikke hvor lett det er nå.

 

Du bør være klar over at du kankje må skifte fjær for å få det slik du ønsker ang vekt og at dette avtrekket er mye kortere enn orginal avtrekket.

Link to comment
Share on other sites

Fikk med en lapp der det står hva skruene på avtrekkeren styrer. Finner ingen god beskrivelse som sier noe om:

1- tyngden på trykkpunkt (det er den øverste på avtrekker)

2- lengde på fortrykk.

3- justere ettervandring.

 

Den nederste skruen på avtrekker er vel inngrepet på det som holder/løser ut tennåla. Liker ikke å justere då.mye på den.

 

Har justert mange pistolavtrekk, men de har hatt skruer som styrer en egen del av avtrekket, det kan vel ikke være slik på dette avtrekket at det skal stilles vilkårlig og plutselig er det bra?

Link to comment
Share on other sites

Fikk med en lapp der det står hva skruene på avtrekkeren styrer. Finner ingen god beskrivelse som sier noe om:

1- tyngden på trykkpunkt (det er den øverste på avtrekker)

2- lengde på fortrykk.

3- justere ettervandring.

 

Den nederste skruen på avtrekker er vel inngrepet på det som holder/løser ut tennåla. Liker ikke å justere då.mye på den.

 

Har justert mange pistolavtrekk, men de har hatt skruer som styrer en egen del av avtrekket, det kan vel ikke være slik på dette avtrekket at det skal stilles vilkårlig og plutselig er det bra?

 

1 = A = øverste skrue som justerer vekt på avtrekk og 2 = C =nedre skrue med lengde på avtrekk.

 

Men 3 faller jeg ut på, har du 3 skruer på avtrekket???

 

Har du montert det riktig og strammet festeskruene til stokken tilstrekkelig?

Er du sikker på at det er riktig modell og avtrekk for din rifle?

 

Mener å huske da jeg startet å prøve meg frem at det ikke gikk å ta avtrekk hvis skruen var for langt inn eller var det ut?

Mitt avtrekk er meget kort og rimelig lett. Ingen forslark å ta opp og ingen ettervandring, så jeg vil kalle det direkte.

 

Hvis det ikke løser seg ville jeg kontaktet forhandler for å høre om de kjenner til problemet.

Link to comment
Share on other sites

Det er 3 skruer, 2 på avtrekkeren og en bak avtrekkerbøylen. Har sittet og skrudd på skruene, men fant ingen logikk i hva som skjedde. Men avtrekket ble meget bra, kort presist og rett over 1000 gram. Flaks er det lov å ha. Vil ennå vite hva de ulike skruene gjør!

Er det farlig å ha for liten margin på moen av skruene? Tenker Da helst på den nederst på avtrekkeren.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det som skjer når jeg tar ladegrep med spent sluttstykke og jeg ikke får tatt avtrekk? Dette skjer noen ganger og helst når jeg tar raske ladegrepp

Er det tennåla som ikke haker seg fast?

Er det den nederste skrua på avtrekkeren (skrue c) som må justeres? inn eller ut?

Eller er det skrue d bak avtrekkerbøylen som skal justeres inn eller ut?

 

Innbiller meg at det ikke kan være a, men sannsynligvis er c som styrer dette?

Link to comment
Share on other sites

Skrue A styrer avtrekksvekt.

Skrue D mener jeg kun holder på plass en fjær.

 

Skrue C styrer inngrepet i avtrekket.

Det er denne du må justere hvis du opplever hanefall ved hurtige ladegrep.

Du må ha mer inngrep mellom avtrekket og hanen/sluttstykket.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har montert dette på blaser R93 offroad, synes det var greitt å justere. Dog litt i letteste laget så kommer til å bytte fjær. Disse skulle fulgt med, men manglet i forsendelsen så de blir ettersendt. Meget god service hos vertebrae. Hadde litt plunder med monteringen, da det ikke var anlegg mellom avtrekkerhusets bakre del og skjeftet. Dette gjorde at bakre skrue ble strammet for hardt og avtrekkerstangen kom for langt opp, som gjorde at oppspenneren hang når den skulle slippes tilbake etter avtrekk. Løste det med å dreie en foring/ avstandshylse og alt fungerte som det skulle. Klar forbedring fra originalavtrekk selv om en blir vant til det også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...