Jump to content

Og dermed var fremtiden her.


Nakken

Recommended Posts

Hjelpe og trøste.

 

Ser litt tungvint ut for meg hele greia, men sikkert gøy for de som har masse penger å brenne av. Elsker at de spesifiserer at du må kjøpe ammo av dem, siden den er produsert til ekstra høye standarder for å sikre samspill mellom børse og ammo. Hvis de får et par triggerhappy millionærer med på det konseptet der så er de vel sikra for livet, for billig blir det helt sikkert ikke.

 

Interessant uansett, takk for linken.

Link to comment
Share on other sites

Tvilsomt at den softwaren der blir sluppet under gpl gitt. Den skal de så klart ha penger for.

Ser ut som om de har gått ut i fra ett av disse programvare bibliotekene:

OpenCV,SimpleCV,VxL,VLFeat,LibCVD,iceWing,CImg,og Zoneminder og hacka litt..

 

OT: Zoneminder kan brukes til å bygge en foringsautomat for dyr.

En får jo kjøpt pc komponenter som kan bygges inn i ei gammal ammo kasse, eller mini itx kasser som er både støv og vanntette.

Link to comment
Share on other sites

En ny android-telefon i dag har kamera, skjerm og CPU -kraft nok til å beregne kulebane (yay! subsonic) ved hjelp av en påhengt avstandsmåler, til å presentere et meget tiltalende og ikke mist valgfritt trådkors inkludert valgfrie variabler på skjermen.

 

Tilpasset optikk og programvare mangler fortsatt.

GPL vil fungere om kompetansen er programmeringsdyktige nok.

Link to comment
Share on other sites

Mens de nymotens jegerne fikler med elekronikken har jeg skutt, henta bytte og er på tur hjem...

 

Men bevares, sikkert morro å ha når man skyter stålplater på langhold :) Gutta i grønt som er på jobb i en eller annen urolig plass i veden synes nok også det er kjekt, men til jakt?? Jaja, jeg er nå skeptisk. Men er blit kalt konservativ for mindre en det der hehe

Link to comment
Share on other sites

Ja, ungdommen nå til dags. Sitter bare og glor på en skjerm hele dagen, og nå vil de jaggu ha den med i skauen. Når jeg var ung hadde vi ikke datamaskiner eller fancy sikter, nå nei du. Hjemmelaget krutt i hjemmelagde hylser, kuler måtte vi spikke fra fiskesøkker. Og vi måtte 4 mil til skolen hver dag i full snøstorm mens ulver sirklet rundt oss. Ikke de små milene de har i dag, på vår tid var en mil dobbelt så lang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...